خبرگزاری کار ایران

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۶۳۰

مدیرکل دفتر امور اقتصادی، سرمایه گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور از انتشار ۲۸۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲شهرداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ محمدعلی یارتبار افزود: در "بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور" میزان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌ها پیش بینی شده بود تا با انتشار و فروش اوراق مشارکت، اعتبار مربوطه در طرح های زیربنایی شهرها هزینه شود که در سال گذشته با در نظر گرفتن این موضوع، سهم هر شهرداری تعیین و به بانک مرکزی اعلام شد که شامل شهرداری‌های تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرج ، اهواز، قم ،کرمانشاه ،اسلامشهر ،همدان ،زنجان،رشت ،نیشابور،بناب ،بندرعباس و بجنورد  می باشد.

وی یادآورشد: در ادامه سازمان برنامه و بودجه کشور در روزهای پایانی سال۱۴۰۲ نسبت به صدور تضمین نامه تعهد دولت بابت بازپرداخت ۵۰درصد اصل و سود اوراق اقدام نمود و شهرداری‌ها با تعیین بانک عامل نسبت به انتشار اوراق مشارکت طرح های مترو، اتوبوسرانی و باز آفرینی بافت فرسوده خود اقدام و با فروش بخشی از اوراق در روز پایانی سال ۱۴۰۲، امکان جذب کامل اعتبار را در سال ۱۴۰۳ برای شهرداری خود فراهم کردند.

یار تبار در ادامه توضیح داد: میزان اوراق منتشر شده ۹۵درصد از کل مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی بوده که بالغ بر  ۲۸۳ هزار میلیارد ریال می باشد. این میزان شامل ۱۹۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه طرحهای خرید واگن و توسعه متروی  شهرها، ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه خرید اتوبوس  و توسعه اتوبوس‌رانی ، ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)  هزینه خواهد شد.

مدیرکل دفتراموراقتصادی،سرمایه گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان از زحمات و تلاش شهرداری‌های مذکور، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک‌های عامل در فرآیند انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداریها  تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز