خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری اعلام کرد:

حمایت شهرداری تهران از کودکان کار با ابزار و افراد متخصص

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۴۹۸

سخنگوی شهرداری تهران دربارع ساماندهی کودکان کار با ملیت‌های متفاوت گفت: تلاش می‌کنیم وظیفه خودمان را به نحو صحیح انجام دهیم و ملیت کودکان کار نیز برایمان اهمیتی ندارد.

به گزارش ایلنا، عبدالمطهر محمدخانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه ساماندهی کودکان کار توضیح داد: در موضوع کودکان کار چیزی که اهمیت دارد بحث حفظ هویت این کودکان است که باید با دقت و جدیت مورد نظر قرار بگیرد، ابتدا باید شناسایی این افراد به درستی صورت گرفته و سپس بحث جمع آوری این کودکان مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد کودکان کار در تهران اتباع هستند، افزود: اولویت اول برقراری ارتباط با خانواده این کودکان و آگاه‌سازی‌ و آموزش دادن به آنهاست تا نسبت به حق و حقوق خود و کودکانشان مطلع شوند، این اقدام مطلوب‌تر از این است که کودک را از خانواده جدا کنیم.

محمدخانی با بیان اینکه مددکاران اجتماعی فعال در این زمینه اقدامات مفیدی انجام داده‌اند، یادآور شد: مددکاران به خانه این کودکان رفته‌ و با خانواده‌ها گفت‌وگو و با ارائه بسته‌های آموزشی تلاش کرده‌اند به کودکان کار و خانواده‌ها آگاهی لازم را بدهند.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خانواده‌ها در حال سوءاستفاده از کودکان هستند، تاکید کرد: تذکرهای لازم در خصوص برقراری ارتباط در محیطی امن با خانواده‌های کودکان کار داده شده است.

محمدخانی خاطرنشان کرد: البته ارتباط با خود کودک نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که باید با این کودکان ارتباط درست و عمیقی ایجاد شود، ‌در این حوزه از مددکاران حرفه‌ای کمک گرفتیم.

وی در ادامه اضافه کرد: خودروهایی با طراحی مخصوص کودکان طراحی شده و وسایل بازی نیز در این خودروها قرار داده شده است، ما برای جمع آوری دنبال هیچ کودکی نمی‌دویم، پلیسی هم در کار نیست و کودک را به زور جذب نمی‌کنیم بلکه مددکاران با آنها دوست می‌شوند، این موضوع را باید به‌عنوان مهمترین تفاوت طرح اخیر نسبت به طرح‌های پیشین است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: بسته‌های آموزشی برای این کودکان تهیه شده و اجباری برای رفتن به مدرسه این کودکان قرار نمی‌دهیم بلکه در همان مدت کوتاهی که این کودکان به ما مراجعه می‌کنند، بسته آموزشی به آنها می‌دهیم تا با درس ارتباط برقرار کنند و در نهایت به مدارس پویاشهر هدایت شوند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره تامین مالی خانواده‌های کودکان کار برای جلوگیری از کار این افراد اظهار کرد: در این رابطه با کمک کمیته امداد و بهزیستی حداقلی از تأمین مالی خانواده در حال انجام است تا خانواده این کودکان بهانه‌ای برای فرستادن کودکانشان به سر کار نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تفکیکی میان قشرهای مختلف کودکان کار قائل نیستیم، افزود: تلاش می‌کنیم وظیفه خودمان را به نحو صحیح انجام دهیم و ملیت این کودکان نیز برایمان اهمیتی ندارد.

براساس اعلام مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، محمدخانی در پایان گفت: البته با توجه به اینکه در بحث اتباع نیز مسیر ارتباط با خانواده این کودکان را پیگیری می‌کنیم، اگر کودک یک خانواده وارد بحث‌های مجرمانه شده باشد، این بحث‌های قضایی و پلیسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز