خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۸۲

وزیر کشور در یکصد و بیست و دومین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی، تاکید کرد میزان مشارکت مردم در کمیته های ستادهای اربعین در ستاد و استان ها بررسی و نسبت به افزایش واگذاری امور به مردم اقدام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز دوشنبه در این جلسه ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: استانداران و مسئولان کمیته های اربعین در اولین فرصت ضمن بررسی حداکثری، برنامه های عظیم و جهانی اربعین امسال را با مشارکت مردم برگزار کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سال گذشته به لطف خدا و ائمه معصومین (ع) مردم از برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین ابراز رضایت کردند، اظهارداشت: ما وظیفه داریم اربعین امسال را بهتر از سال های قبل برگزاری کنیم.

وحیدی به همه استانداران برگزار کننده این مراسم و کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی دستور داد تا ظرف یک هفته فهرستی از اقدامات مورد نیاز برای اربعین امسال را تهیه و برای بررسی و اجرا اعلام کنند.

وی همچنین تاکید کرد گروهی برای بررسی مسیرهای مواصلاتی داخل عراق اعزام شود تا زائران حسینی در سال جاری با سلامت تردد کنند و حوادث جاده ای به حداقل برسد.

سید مجید میراحمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) هم در این نشست با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، اربعین پیش روی را اربعینی خاص و ویژه توصیف کرد.

وی افزود: با توجه به ظلم و جنایتی که علیه ملت قهرمان، شجاع و مظلوم فلسطین و به خصوص غزه توسط رژیم غاصب، جنایتکار و کودک‌­کش صهیونیستی در جریان است؛ اربعین پیش رو به شکلی خاص و ویژه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به مقاومت مردم مظلوم غزه در زیر شدیدترین بمباران ها ، محاصره ها و مشکلات عنوان کرد: از دلایل مهم این ایستادگی به بیان فرماندهان مقاومت، الهام و درس گرفتن از قیام عاشورا بوده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اربعین جهانی است و جهانی تر خواهد شد و بی شک این امر در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت.

میراحمدی با اشاره به رضایت زائران اربعین از برگزاری این مراسم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: این وظیفه ماست که کاستی ها را برطرف سازیم و در همین راستا امروز با حضور وزیر محترم کشور برنامه هایی که در سال گذشته برای تسهیل امور زائرین اربعین تصویب شده بود، وارد مرحله اجرایی شد.

وی، اربعین را یکی از نمونه های موفق تلفیق مدیریت دولتی و مردمی دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور، بحث مفصلی در این زمینه صورت گرفت و قرار شد کمیته های ستاد مرکزی اربعین و ستادهای اربعین استانها هر آنچه از اقدامات، وظایف و تکالیفی که به عهده دارند و امکان واگذاری آنها هست ، در صورت اعلام آمادگی مجموعه های مردمی، ضمن کسب اطمینان از انجام با کیفیت این وظایف، واگذار شوند و بدین ترتیب مشارکت مردم در انجام عملیات عظیم اربعین حسینی را بیشتر کنیم.

به گفته معاون وزیر کشور از جمله مسائلی که در جلسه امروز مطرح شده است انتقال زمان ثبت نام از زائران به ماه ذی­‌الحجه (۱۹ خرداد تا ۱۶ تیر ماه) برای ایجاد امکان آمادگی بیشتر برای زائرین و مجریان راهپیمایی اربعین بود. همچنین در این جلسه تعیین طرح های زیرساختی برای تسهیل آمد و شد زائرین و  توسعه پارکینگ ها به خصوص پارکینگ های شخصی برای بیش از ۵ میلیون زائر بوده است.

میراحمدی با اشاره به غفلتی که در سالیان گذشته در تامین وسایل حمل و نقل عمومی به وجود آمده بود، افزود: برای تسهیل رفت و آمد زائرین عزیر بنا شده بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی ، زائرین را از ایران تا مقاصد زیارتی اعزام کنند. همچنین طبق توافقات اولیه با مسئولان عراقی و در صورت نهایی شدن توافقات، بنا شده زائران بتوانند با خودروهای شخصی وارد عراق شوند.

پروژه احداث ریل باس از مهران تا پایانه مسافربری این شهر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با تاکید بر اهمیت این پروژه عنوان کرد: احداث ریل باس می تواند تحول بزرگی را در حمل و نقل زائرین برای انتقال از پایانه مسافربری مهران تا پایانه مرزی خواهیم بود و بدین ترتیب بخش باقیمانده توقف ها و پیاده روی ها حذف خواهد شد و افراد از محل پارکینگ خودروها به پایانه مرزی منتقل خواهند شد.

میراحمدی مساله گذرنامه ها را از دیگر موارد تصویب شده در این جلسه دانست و گفت: پلیس گذرنامه اقدامات خود را برای صدور گذرنامه چه در قالب گذرنامه زیارتی اربعین و چه در قالب گذرنامه بین المللی اربعین زودتر آغاز خواهد کرد تا در آستانه مراسم اربعین شاهد تجمع درخواست ها برای گذرنامه نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز