خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

امدادرسانی به بیش از ۳۴ هزار مصدوم در نوروز ۱۴۰۳ در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۹۰

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی به ۳۴ هزار و ۵۵۲ مصدوم در حوادث و سوانح در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد و با بهره گیری ۱۴۶۶ پایگاه، پست موقت و سایر مراکز امداد و نجات و مراکز عملیاتی، به کارگیری بیش از ۲۵ هزار نیروی متخصص و آموزش دیده و ۳۵۰۰ دستگاه لجستیک سبک و سنگین زمینی و هوایی به انجام رسید. 

وی افزود: ارائه خدمات امداد و نجات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی، ارتقای سطح آمادگی پایگاه ها، مراکز و تیم‌های عملیاتی برای پاسخگویی به مخاطرات و سوانح غیرترافیکی محتمل در فصل بهار و انعکاس رویکرد پیشگیرانه با تحلیل روزانه عملیات امداد و نجات و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح در نقاط پرحادثه به ویژه در محورهای اصلی کشور از جمله اهداف طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ به شمار می‌رود. 

محمودی اضافه کرد: در طول طرح نوروز، ۶۰۱ پایگاه ثابت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۲۳۱ پست موقت در نقاط حادثه خیز، ۳۲ مراکز استان، ۴۶۷ مرکز شعب و دفاتر نمایندگی، ۳۷ مرکز تیم واکنش سریع، ۳۲ مرکز پشتیبانی، کنترل و هماهنگی عملیات و ۳۵ مرکز آنست فعال بود. 

وی بیان کرد: ۴۵۰۰ تیم عملیاتی فعال به همراه ۲۲ هزار نفر نیروی عملیاتی تخصصی داوطلب و ۳۴۰۰ نفر نیروی کار تخصصی مشغول به فعالیت بودند. 

محمودی گفت: همچنین ۳۵۰۷ دستگاه لجستیک عملیاتی امداد و نجات در کل کشور به کار گیری شد. 

وی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۳، چهار هزار و ۶۳ مورد عملیات و خدمات، ۲ هزار و ۴۴۱ مورد عملیات، ۱۷۱۷ مورد عملیات جاده ای، ۱۸۸ مورد عملیات جوی، ۲۰۶ مورد عملیات کوهستان و طبیعت گردی، ۳۴ مورد عملیات در محیط‌های آبی صورت گرفت. 

محمودی اظهار کرد: در نوروز امسال به ۳۴ هزار و ۵۵۲ نفر امدادرسانی شد، ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در محل درمان، هزار و ۴۶۴ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۲۷۷ نفر در حوادث جاده‌ای رهاسازی و ۳ هزار و ۹۰۸ نفر در مکان مناسب اسکان داده شدند. 

وی گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳در محورهای برون شهری کشور ۱۶۲۲ عملیات امداد و نجات جاده‌ای به ثبت رسیده است که ۷۰ درصد از کل عملیات امداد و نجات می‌باشد که نسبت به مدت مشابه طرح ملی نوروزی شاهد کاهش ۱۶ درصدی عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محورهای برون شهری کشور بوده ایم. 

محمودی تصریح کرد: طی این مدت ۲۶۷ مصدوم محبوس در خودروها توسط نجاتگران جمعیت هالل احمر رهاسازی شدند و ۱۰۱۹ مصدوم ) ۷۴ درصد از کل مصدومین انتقالی( توسط آمبوالنس‌های زمینی جمعیت هالل احمر به مراکز درمانی انتقال و ۳۵۸ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت نموده اند. 

وی ادامه داد: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محورهای برون شهری استان‌های اصفهان با ۱۷۸ عملیات، فارس با ۱۱۳ عملیات و مازندران با ۱۰۳ مورد به انجام رسیده است و بیشترین مصدوم رهاسازی شده در محورهای برون شهری کرمان با ۲۶ نفر، فارس با ۲۳ نفر و اصفهان با ۱۴ نفر را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز