خبرگزاری کار ایران

تشریح عملکرد اورژانس کشور در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۳۲

رییس روابط عمومی سازمان اورژانس کشور خلاصه عملکرد حوزه سلامت در طرح نوروزی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست، رییس روابط عمومی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به خلاصه عملکرد حوزه سلامت درطرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: در این مدت یعنی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۸۱۴ هزار نفر از مسافران در پایان‌های مرزی کشور غربالگری سندرمیک شده اند. همچنین ۳۱۹۹ دوز واکسن سرخک و فلج اطفال به مسافرین در پایانه‌های مرزی تزریق شده است. 

وی ادامه داد: تزریق ۵۶۴۴ دوز واکسن هاری در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ انجام شده و ۳۲ طغیان بیماری واگیر در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است. 

رییس روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با اشاره به سایر فعالیت‌های اورژانس کشور در این مدت خاطرنشان کرد: بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بار بازرسی توسط تیم‌های بهداشتی انجام شده است. 

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳۲ درصدی بازرسی‌ها، تصریح کرد: در این مدت ۱۴/۴۶۶ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۳۵۵۸ واحد توسط تیم‌های بهداشت محیط پلمب شده‌اند. همچنین ۱/۰۸۷/۴۷۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده اند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی گفت: در این مدت به ۹۴۹/۰۵۰ تماس برقرار شده با شماره اضطراری ۱۱۵ پاسخ داده شده است. همچنین کاهش ۲ درصدی ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت را شاهد بوده ایم. 

یکتاپرست با بیان اینکه در این مدت ۳۸۲۰۹ مصدوم سوانح ترافیکی به مراکز درمانی از طریق زمینی و هوایی منتقل شده اند، تصریح کرد: در این مدت به ۳۵۳۴ نفر از اتباع سایر کشورها خدمات پیش بیمارستانی ارائه شده است. همچنین بازگشت به زندگی ۱۱۸ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی با انجام CPR موفق انجام شده است. 

وی با اشاره به اعزام ۹۱۲ نفر در غالب طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ به مراکز درمانی گفت: در این بازه زمانی زایمان ۳۲۸ خانم باردار در حین انتقال به مراکز درمانی انجام شده و ۱۹۳ مصدوم و بیمار بدحال طی ۱۷۲ ماموریت اورژانس هوایی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند. همچنین مراجعه ۱۳۲۰۹ نفر به ایستگاه‌های سلامت صورت گرفته و ۶۲۱ نفر از آن به مراکز درمانی اعزام شده اند. 

رییس مرکز اطلاع‌رسانی سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره خلاصه عملکرد حوزه سلامت درطرح نوروزی ۱۴۰۳ در حوزه درمان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در حوزه درمان ۴/۲۷۶/۵۰۴ نفر به اورژانس مراکز درمانی مراجعه و ۷۴۱/۸۶۵ نفر در بخش‌های مختلف بستری شده اند. همچنین بازگشت به زندگی ۱۳۱۴ نفر طی عملیات موفق CPR در مراکز درمانی انجام شده است. 

وی با اشاره به رشد ۲ درصدی اعمال جراحی در مراکز درمانی در طرح سلامت ۱۴۰۳ گفت: در این بازه زمانی ۱۶۴/۰۸۷ اعمال جراحی انجام و ۵۴۸۹۵ مورد جراحی اورژانسی صورت گرفته است. همچنین ۱۰۹۱۹۲ مورد جراحی الکتیو انجام شده است. 

یکتاپرست از رشد ۷ درصدی مراجعه بیماران گوارشی به مراکز درمانی در طرح سلامت ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: در این مدت شاهد رشد ۴ درصدی مراجعه بیماران قلبی به مراکز درمانی و رشد ۴ درصدی مراجعه بیماران ترومایی به مراکز درمانی بوده ایم. 

وی با اشاره به عملکرد سازمان انتقال خون در این مدت گفت: اهدای ۱۰۰۱۲۶ واحد خونی داوطلبانه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ انجام شده است. همچنین توزیع ۱۵۹۲۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی از تهران به استان‌های نیازمند صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز