خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترحفاظت و احیای تالاب‌ها:

در سال ۱۴۰۲ سند الگوی کشت در حوضه‌های تالابی کشور اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۱۴

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان محیط‌زیست گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، در سال ۱۴۰۲ سند الگوی کشت در حوضه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، آرزو اشرفی‌زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیاز آبی زیست‌محیطی تالاب‌های میانکاله و زریوار نهایی شد. 

وی با بیان این که در سال ۱۴۰۲ خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین‌نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط‌زیست به‌منظور هزینه‌کرد در راستای اجرای برنامه‌های حفاظت، مدیریت و احیای تالاب‌های آسیب‌دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت. 

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در سال گذشته حمایت‌های لازم برای اجرای برنامه مدیریت ۲۹ تالاب مهم کشور با همکاری دبیرخانه‌های مدیریت زیست‌بومی تالابی استان‌ها انجام شد. 

این مقام مسئول در سازمان محیط‌زیست ادامه داد: در حال حاضر پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیا و پایش تالاب بین‌المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست‌بومی آماده شده است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، اشرفی‌زاده در پایان به ثبت «تالاب برم الوان» در فهرست کنوانسیون رامسر در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز