خبرگزاری کار ایران

برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی، آرام برانید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۱۸۰

اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش‌های محیط‌بانان و سایر پرسنل این اداره‌کل به همراه فعالیت گروه‌های مردمی داوطلب برای اطلاع‌رسانی در خصوص لزوم رعایت جدی‌تر مقررات راهنمایی و رانندگی در محور عباس‌آباد - میامی، از عموم هموطنان درخواست کرد که در ایام تعطیلات نوروز و دیگر روزهای سال، با سرعت آرام از این محور عبور کنند.

به گزارش ایلنا، اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اعلام کرد که در ایام نوروز با تلاش محیط‌بانان و با کمک داوطلبان و گروه‌های مردمی، به‌منظور حفظ و جلوگیری از تلفات جاده‌ای یوزپلنگ ایرانی در محور عباس آباد -میامی، اقدام به نصب علائم و تابلوهای هشداری و آموزشی و همچنین برقراری گشت‌های شبانه کرده است. 

تصادفات جاده‌ای مهم‌ترین دلیل تلفات گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی است که در سال‌های اخیر بخش عظیمی از این تلفات در محدوده ۳۰ کیلومتری محور عباس‌آباد - میامی اتفاق افتاده است. ایمن‌سازی این جاده به کمک نصب دوربین‌های کنترل سرعت، تابلوهای هشداردهنده، تامین روشنایی محور و فنس‌کشی حاشیه زیرگذرها، سال‌ها است که از مطالبات اصلی سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه برای حفظ گونه یوز ایرانی است. 

به همین منظور، محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با کمک فعالان محیط‌زیستی و افراد بومی به صورت داوطلبانه با حضور در این مسیر اقدام به آموزش و ارائه هشدار به رانندگان نوروزی کرده‌اند. نصب تابلو و علائم هشداری و توزیع بروشورهای آموزشی و برقراری گشت شبانه در این مسیر از دیگر اقدامات مهم در این ایام است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، با پیگیری‌های این سازمان، محدودیت سرعت، نصب روشنایی و فنس‌کشی در بخشی از این مسیر از جمله اقداماتی است که در طول سال ۱۴۰۲ برای کاهش احتمال وقوع تصادفات جاده‌ای گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی در محور عباس‌آباد - میامی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز