خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز ملی پیش‌بینی وضعیت هوا اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید از دو روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۸۹۰

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور از ورود سامانه جدید به کشور و رگبار باران و احتمال بارش تگرگ از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق ضیاییان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور  در مورد آخرین وضعیت آب و هوا توضیح داد: امروز جمعه سوم فروردین ماه با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه همچنین خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، گفت: شنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

ضیاییان با بیان اینکه یکشنبه ۵ فروردین با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه بارشی دوشنبه (۶ فروردین) ضمن تقویت غیر از بخش‌هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود و شدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در روز یکشنبه (۵ فروردین) در استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه (۶ فروردین) در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیایان اضافه کرد: امروز جمعه (۳ فروردین) خلیج فارس مواج و متلاطم است. 

وی در خصوص وضعیت هوای تهران گفت: برای تهران در روز جمعه (۳ فروردین) آسمانی کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و برای شب کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که کمینه دما ۱۰ و بیشینه ۱۸ را در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز