خبرگزاری کار ایران

رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

توجه به لحظات گرانقدر ماه مبارک رمضان در سیر بزرگان بسیار توجه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۰۳۰

رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام زین العابدین (علیه السلام) در دعای وداع از خداوند درخواست می‌کند که این ماه رمضان را بهترین ماه ما قرار دهد. یعنی از نظر رضایت پروردگار و مقدرات الهی بهترین ماه ما باشد و توفیق درک دوباره این ماه را به ما عنایت کند.

به گزارش ایلنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پنجمین شب از ماه مبارک رمضان در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مسئولین دفاتر نهاد شهر تهران که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دفتر مرکزی نهاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: در سیره بزرگان توجه به اینکه لحظات این ماه را قدر بدانیم، سفارش شده است. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه شب قدر در تعیین سرنوشت انسان‌ها نقش بسزایی دارد، افزود: در شب نیمه شعبان نیز بخشی از روزی‌ها مثل مدت عمر و هر آنچه در آن سال رخ خواهد داد بر تقدیر انسان نوشته می‌شود. برخی از دعاهای نیمه شعبان هم مانند دعاهای شب قدر است. در روایات نیز توجه به شب‌های قدر که شب‌های با فضیلتی هستند، سفارش اکید شده است. در دعای دهه آخر ماه رمضان از خداوند متعال، طلب خوشبختی و دستیابی به سرنوشت شهدا یعنی شهادت را داریم. 

وی ادامه داد: در این دعا از خداوند می‌خواهیم کارهای خیر ما را در عالی‌ترین درجات قرار دهد و چنانچه بدی از ما سر زده است، آن را ببخشد و یقینی به ما عطا کند که همراه با قلب ما باشد، ایمانی ارزانی دارد که هرگز شکی در آن راه پیدا نکند، رضایتی به آنچه که بر ما مقدرکرده است عنایت فرماید، در دنیا و آخرت حسنه به ما عطا کند، ما را از عذاب آتش نجات بدهد و اینکه مهلت بدهد تا شب‌های قدر را درک کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در پایان خاطرنشان کرد: امام زین العابدین (علیه السلام) در دعای وداع از خداوند درخواست می‌کند که این ماه رمضان را بهترین ماه ما قرار دهد. یعنی از نظر رضایت پروردگار و مقدرات الهی بهترین ماه ما باشد و توفیق درک دوباره این ماه را به ما عنایت کند. 

گفتنی است در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها و مسئولین دفاتر نهاد شهر تهران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز