خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

حجاب، نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی و فزونی‌بخش حرمت زنان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۹۳

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: حجاب و عفاف همواره بخشی اعظمی از رسالت انبیای الهی، اولیا، ادیان و علما بوده است. حجاب، نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی، فزونی‌بخش حرمت زنان و مایه سلامت جسم و آرامش روان جامعه است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در آیین اختتامیه جشنواره «گوهر فاطمی» با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در فرهنگ اصیل ایرانی گفت: حجاب و عفاف همواره بخشی اعظمی از رسالت انبیای الهی و اولیا، ادیان و علما بوده است، زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس کمک می‌کند و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند. 

وی با اشاره به آیه شریفه ۳۰ سوره نور گفت: در آیه آمده است که ای پیامبر به مردان مؤمن بگو چشمانشان را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و کانون عفت خویش را حفاظت کنند. این عمل برای آن‌ها پاکیزه‌تر است. تحقیقا خداوند به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است. 

ادیانی همچنین به تأثیر مراقبت‌های مادران ایرانی بر تربیت فرزندان خود اشاره کرد و با بیان این که از دامن مادران پاک مردان بزرگ تربیت می‌شوند، تقید زن و مرد به مراقبت‌های معرفتی، نقش به‌سزایی در تقویت بنیه‌های تربیتی فرزند و نسل‌های آینده دارد و از دامن پاک زنان عفیف و پاکدامن است که مردانی باغیرت همچون شهدای عزیز انتظامی تربیت می‌شوند که شجاعانه مقابل فتنه‌گران و مخلان نظم و امنیت می‌ایستند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام می‌گذارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تاکید کرد: در طول تاریخ هیچ‌گاه زنانی ناپاک نتوانسته‌اند فرزندانی پاک را تربیت کنند، اما همه مردان بزرگ تاریخ از دامن مادرانی پاک تربیت شده و رشد یافته‌اند. 

ادیانی خاطرنشان کرد: امروزه نیز تقابل بین اسلام با دشمنان نظام و استعمارگران همچون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های غاصب و دیگر دشمنان ما تقابل بین تربیت‌یافتگان زنان پاکدامن و فاسد است. 

وی با اشاره به عفت، پاکدامنی، حیا و عصمت حضرت زهرا (س) گفت: شخصی که نابینا بود از حضرت فاطمه (س) اجازه خواست تا به حضور او برود، حضرت فاطمه اجازه داد، ولی در طول ملاقات حجاب بر سر داشت. پیامبر خدا (ص) به او فرمود که چرا حجاب در بر نمودی در حالی که او تو را نمی‌دید، حضرت فاطمه گفت که اگر او مرا نمی‌بیند، من او را می‌بینم و او بوی تن مرا نیز حس می‌کند. پیامبر فرمود که شهادت می‌دهم که تو پاره‌ای از وجود من هستی. 

ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجاب حضرت فاطمه بهترین الگو برای جامع زنان مسلمان است و هیچ‌کس نمی‌تواند برتر از ایشان باشد و باید بزرگواری و منش و رفتار ایشان سرلوحه همه زنان مسلمان باشد، چراکه نتیجه تأثیری که الگو بر افراد می‌گذارد، بسیارعمیق‌تر و ماندنی‌تر ازگفتار است. 

نماینده ولی فقیه در مجموعه انتظامی کشور افزود: یک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمی‌کند و در طول زندگی ازحجاب خود همانند گوهری گرانبها پاسداری می‌کند. 

براساس اعلام معاونت تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، ادیانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از تلاش‌های دشمن، برنامه‌ریزی برای دور کردن حیا و گرفتن حجاب از زنان مسلمان ما است. وظیفه ما در شرایط فعلی الگوسازی است و بهترین الگو برای زنان ما حضرت فاطمه (س) و دختر بزرگوار ایشان حضرت زینب (س) است که حتی در میان دشمن حجابش را حفظ کرد. اگر زنان در جامعه به انحراف بروند، تمام جامعه به انحراف کشانده می‌شوند؛ چون زنان تربیت‌کننده نسل‌های آینده هستند. زنان در نظام اسلامی باید بهترین الگوی‌شان این دو بانوی عفیف و بزرگوار باشد تا در تمام ابعاد زندگی همیشه موفق و سرفراز باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز