خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران برای اعطای بورسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۹۷

وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با موضوع «بهداشت محیط و ایمنی آب» به آستانه، پایتخت قزاقستان سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس، رییس دانشگاه علوم پزشکی آستانه را به حضور پذیرفت و از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در جریان این بازدید اظهار کرد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مهمترین محور در آموزش علوم پزشکی است و برای اینکه دانشگاه‌ها به رشد و تکامل برسند باید با هم تعامل داشته باشند. 

وی اظهار امیدواری کرد سازمان همکاری شانگهای موجب تسهیل در ارتباطات دانشگاههای کشورهای عضو شود و آمادگی دانشگاههای علوم پزشکی جمهوری اسلامی را برای گسترش همکاری در زمینه‌های اعطای بورسیه، برگزاری همایش‌های علمی و انجام تحقیقات مشترک اعلام کرد. 

نادراف، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آستانه نیز در جریان این دیدار با اشاره به قدمت ۶۰۰ساله دانشگاه مذکور اظهار کرد: این دانشگاه دارای ۱۱ هزار دانشجوست که هزار نفر از دانشجویان آن خارجی اند. 

وی افزود: در جمهوری قزاقستان ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که ۵ دانشگاه آن زیر نظر وزارت بهداشت قزاقستان و ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آستانه همچنین علاقمندی کشور خود را نسبت به گسترش همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی آستانه با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورمان ابراز داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز