خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۲۸

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به طور کلی صلاحیت معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند باید از طریق کانون‌های ارزیابی مورد بررسی قرار بگیرد و احراز شود. گزینش معلمان می‌تواند از جریان رد و قبول شدن افراد، به جریان امتیازی تبدیل شود.

«محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد شیوه‌های جدید گزینش معلمان و تاثیر آن بر کیفیت معلمان جدید بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مورد انتخاب معلم، گزاره‌های بسیار زیادی دارد. یکی از زیرنظام‌های این سند، زیرنظام منابع انسانی است که چارچوب معلم مطلوب را برای ما ترسیم می‌کند و یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش نیز شکل دهی منضبط و باکیفیت نظام منابع انسانی با تاکید بر تربیت و جذب و تامین معلمان است. به همین دلیل این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد و در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش، اقدامات عمیق و باکیفیتی صورت گرفته است. 

امانی طهرانی اضافه کرد: در مقام عمل در یک بازه حدود ۱۰ ساله به دلیل مشکلاتی که برای تامین معلم در کشور وجود داشته است و مصوبه‌هایی از مراجع مختلف به شکل الحاقیه و… در ورود معلمان خارج از ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی شده است و افرادی از مسیرهایی وارد آموزش و پرورش شده‌اند و گرچه آموزش‌هایی دیده‌اند و به تدریج صلاحیت‌هایی کسب کرده اند، ولی در مسیر قانونی و منضبط و کامل پیش نرفته است. 

به گفته امانی طهرانی؛ چندسالی است که تمام مراجع ذی ربط در کشور به این اتفاق نظر رسیده‌اند که باید سامان دهی خوبی را در امر جذب و تربیت معلم انجام دهند. وی در ادامه توضیح داد: لذا حرکت‌هایی که اکنون در راستای گزینش معلمان انجام می‌شود، خیلی بهتر از گذشته است و کار ساماندهی شده و در قالب کنکور مجزا برای جذب معلمان این کار انجام شده و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به قاعده است و امیدواریم بخش اجرایی نیز این مصوبات را با درستی اجرا کند. 

امانی طهرانی در مورد سختگیری‌های گزینش در آزمون استخدامی اظهار کرد: به طور کلی صلاحیت معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند، باید از طریق کانون‌های ارزیابی مورد بررسی قرار بگیرد و احراز شود. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: فکر می‌کنم گزینش معلمان می‌تواند از جریان رد و قبول شدن افراد، به جریان امتیازی تبدیل شود. برای این منظور طبیعتا باید تغییراتی در شیوه‌ها و روش‌ها صورت بگیرد تا ملاک اصلی را صلاحیت‌های سه‌گانه یعنی صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای قرار دهیم. به این ترتیب گزینش در بخش صلاحیت عمومی می‌تواند بخشی از احراز صلاحیت به حساب آید. 

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: من در خصوص گزینش امسال هنوز گزارش نظارتی دریافت نکرده‌ام و در خصوص گزینش امسال اعلام نظر رسمی نمی‌کنیم و گزارش نظارتی را کمیسیون تهیه می‌کند و به محض اینکه به دستمان برسد، در صورتی که اقدام اصلاحی لازم باشد، به وزارت آموزش و پرورش منعکس خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز