خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع پلیس با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۰۳

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ درباره خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران به بهانه فروش موادمحترقه در کمین هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: براساس قانون، خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف در این زمینه قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با بیان این که فضای مجازی منشأ خسارات جبران‌ناپذیری است که در شب چهارشنبه سوری در کوچه و خیابان رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: افراد شیاد برایشان مهم نیست که گروه هدف کودکان و نوجوانان هستند یا با فروش مواد محترقه جان انسانی را به خطر می‌اندازند و با ایجاد سایت‌ها و صفحاتی در زمینه خرید و فروش و آموزش نحوه تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه، فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در حوزه مواد محترقه بوده‌ایم. بنابراین خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

معظمی گودرزی با تاکید بر این که مجرمان از هر بستری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تا کنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت کرده‌اند، دستگیر شده‌اند و طبق قانون با آن‌ها برخورد شده است، اما در این بین، مجرمان اینترنتی فرصت‌طلب نیز بیکار نمی‌نشینند و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی یادآور شد: این روزها برخی مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه و لوازم آتش‌بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت می‌کنند و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه، کاربران را بلاک می‌کنند و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به بازداشت چندین فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی توسط این پلیس تخصصی به عموم مردم توصیه کرد: شهروندان باید تذکرات پلیس در این خصوص را جدی بگیرند، زیرا خسارت‌های مالی قابل جبران است، اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست و مردم همواره باید مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند. 

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، معظمی گودرزی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و صفحاتی که درخصوص خرید و فروش مواد محترقه فعالیت می‌کنند، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز