خبرگزاری کار ایران

شارژ ارزان؛ موجودی حساب خریداران را خالی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۱۴

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری افرادی که با ترفند فروش شارژ ارزان قیمت اقدام به ایجاد یک درگاه جعلی فروش کرده و از این طریق حساب مشتریان خود را خالی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌دنبال مراجعه فردی به پلیس فتای تهران بزرگ و اعلام شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز حدود پانصد میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به اظهارات شاکی در مقر انتظامی اظهار داشت: شاکی به ماموران گفت که پس از پایان شارژ سیم‌کارت‌ش وارد مرورگر تلفن همراهش شده با جستجوی عنوان خرید شارژ با سایتی روبه‌رو شده که شارژ تلفن همراه را با قیمت ارزان به فروش رسانده بود. این فرد نیز با توجه به این که عجله داشته بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کرده، اما پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شده است. دقایقی بعد او متوجه شده که تمام موجودی حسابش خالی شده است. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان این که تعداد شکات پرونده در جریان رسیدگی به این موضوع افزایش پیدا کرد، گفت: در تمامی این موارد، افراد با شیوه و ترفندی مشابه و از طریق همین سایت اقدام به خرید کرده بودند. همین موضوع نیز ماموران را به یقین رساند که با یک گروه حرفه‌ای از کلاهبرداران سایبری مواجه هستند. این افراد با ایجاد یک درگاه جعلی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گردانندگان این سایت را در فضای مجازی مورد شنایی قرار دادند، گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاعات هویتی متهمان به دست آمد و محل حضور آنان نیز شناسایی شد. پس از آن هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم اخذ شد.

وی با بیان این که ماموران پلیس فتا گردانندگان این سایت را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. همچنین اعترافات متهمان و بررسی ادله دیجیتال نشان داد که این افراد دستکم چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان این که تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد، گفت: لازم است شهروندان دقت داشته باشند که برای خریدهای اینترنتی به‌ویژه خرید ترافیک اینترنت و شارژ سیم‌کارت های اعتباری و ... به نتایج نشان‌داده‌شده توسط موتورهای جست‌وجوگر اکتفا نکنند و فریب تبلیغات و قیمت‌های ارزان را نیز نخورند، چراکه احتمال تقلبی بودن برخی از این نتایج متصور است. همچنین هنگام خرید پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز