خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آیین نامه انسداد مبادی بی‌سوادی کشور تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۳۰

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، از تدوین آئین نامه توسعه مهارت دانش آموزان کشور و انسداد مبادی بی‌سوادی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در جلسه شورای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای، نشان از عمق اعتقادات ملت شریف ایران به انقلاب اسلامی دارد. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه، تصریح کرد: قرارگاه با سه هدف تمرکز، انسجام و هماهنگ‌سازی و جذب ظرفیت‌های برون‌سازمانی شکل گرفته است. 

صحرایی با اشاره به تحقق عدالت آموزشی، گفت: مسئله عدالت آموزشی یک امر مهم است که بدنبال برطرف نمون آن در سطح کشور هستیم. 

وی با تاکید به ضرورت تمرکز بر مسئله عدالت آموزشی، اظهار کرد: ماموریت اصلی قرارگاه برطرف نمودن مسئله است و مسئله این قرارگاه تحقق عدالت آموزشی است. 

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه این جلسه افزود: باید همه فعالیت‌ها من جمله همین قرارگاه در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشد. 

وی با تاکید بر کار تحولی، گفت: کار سازمانی علم و حلم لازم را می‌خواهد یعنی ضمن علم داشتن به کار باید صبور بود تا تحول صورت گیرد. 

عضو کابینه دولت مردمی، با اشاره به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، تصریح کرد: ستاد راهبری و پشتیبانی سند تحول بنیادین با ریاست معاون اول رئیس جمهور باحضور تعدادی از وزرا در این دولت کار اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را پیگیری کرده و پروژه‌هایی از جمله آئین نامه توسعه مهارت دانش آموزان کشور، انسداد مبادی بی‌سوادی کشور و مواردی دیگر از جمله مصوبات آن است. 

وی در ادامه افزود: باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با اجرای سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش گزارش شود که اولین بار در این دولت انجام خواهد شد. 

صحرایی با اشاره به مسئله بازماندگان از تحصیل، گفت: بسته آموزشی بزرگسالان باید متفاوت دیده شود تا زمینه بازگشت به تحصیل آن‌ها فراهم شود. 

وی به هنرستان‌های جوار اشاره کرد و گفت: در مسئله هنرستان‌های جوار صنعت باید با کارخانجات بزرگ توافق نمود تا شاهد تحولی مهم در این راستا باشیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به گزارش معاونت تربیت در خصوص طرح شهیدسلیمانی۲، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز