خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان محیط‌زیست:

نمایندگان مجلس آینده به تغییر اقلیم توجه ویژه داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۸۱

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییر اقلیم چالش برانگیزترین مساله کشور است و لازم است نمایندگان مجلس آینده به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست در برنامه رادیویی «زنده باد ایران» در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند، اظهار داشت: لازم است مردم با حضور و انتخاب گزینه‌های درست در سرنوشت کشورشان مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: اهمیت مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های قانونگذاری و نظارت بر کسی پوشیده نیست، اما انتخاب درست مردم می‌تواند برای حل معضلات جدی کشور از جمله آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: قانون‌گذاری درست و اصلاح قوانین نیازمند رویکرد مثبتی است که به‌ویژه در حوزه تغییر اقلیم که یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل آینده کشور است، نیازمند اتخاذ تصمیمات درست از سوی قوه مقننه هستیم و انتخاب آگاهانه مردم می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که تغییر اقلیم در دنیای فعلی می‌تواند بر روند و مسیر توسعه در کشورها تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: اتخاذ تصمیمات درست یا نادرست در حوزه قانونگذاری می‌تواند تاثیرگذاری این معضلات را کاهش یا افزایش دهد و از این حیث انتخاب درست مردم روی عملکرد مجلس آینده و نحوه مقابله ما با مسائل محیط‌زیستی موثر خواهد بود.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، گل‌علیزاده با تاکید بر لزوم انتخاب افراد آگاه در حوزه محیط‌زیست از سوی مردم، گفت: برنامه هفتم توسعه یک برنامه مناسب و کارشناسی شده در حوزه محیط زیست و به ویژه تغییر اقلیم بود که امیدواریم با انتخاب آگاهانه مردم شاهد رویدادهای بهتری در خصوص تصمیم‌سازی و قانونگذاری در زمینه محیط زیست باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز