خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

استادان، حکیمان زمانه ما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۵۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعطای نشان استاد ممتازی، اعطای نشان حکمت است. استادان، حکیمان زمانه ما هستند؛ چرا که عمر خود را با دانش و عقلانیت و خدمت به جامعه سپری کرده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین اعطای نشان استاد ممتازی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم و رییس فرهنگستان علوم در دانشگاه تهران برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم ضمن تبریک نشان استاد ممتازی اظهار کرد: اعطای نشان استاد ممتازی همان اعطای نشان حکمت است. 

وی افزود: کاری که استادان بزرگوار می‌کنند و به درجه و منزلت علمی رسیدند و عمر خود را وقف علم و دانش و تعقل و تفکر و شاگردپروری و خدمت به جامعه می‌کنند همان حکمتی است که قرآن از آن یاد می‌کند. 

خسروپناه تصریح کرد: کار استاد ممتاز تولید علم و تولید دانش مبتنی بر عقل، عقلانیت، تجربه و ابزار ادراکی بشر است. در کنار تولید دانش داشتن مسؤولیت اجتماعی مهم است و ۲ مسؤولیت که شما استادان انجام دادید شاگردپروری و حل مسائل و نیازهای جامعه است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه ویژگی‌های استاد ممتازی در مفهوم حکمت نهفته است، خدای سبحان حکمت را از سنخ علم می‌داند، کار و بعثت انبیاء این بوده است که کتاب و قرآن را تعلیم دهد، ریشه کتاب، وحی و ریشه حکمت، عقل است. 

وی گفت: حکمتی که خداوند عطا می‌کند هم خیر کثیر به همراه دارد و هم شامل اولواالباب می‌شود که همان خرد ناب (به معنای جمع عقل نظری، عقل عملی، عقل معاش و عقل معاد) است و اگر این مفاهیم در کسی جمع شود یعنی حکیم است. 

خسروپناه اضافه کرد: اعطای نشان استاد ممتازی، اعطای نشان حکمت است. استادان، حکیمان زمانه ما هستند؛ چرا که عمر خود را با دانش و عقلانیت و خدمت به جامعه سپری کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز