خبرگزاری کار ایران

بخشنامه ابلاغ شد؛

هفته خانواده در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۵۲

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «برگزاری هفته خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی بخشنامه «برگزاری هفته خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد. 

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است با عنایت به نقش مهم خانواده به عنوان رکن بنیادین جامعه در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین براساس راهبرد ۱۵ نظام فرهنگی – تربیتی سند دانشگاه اسلامی و بندهای راه کنش اول، راه کنش ششم و راه کنش هفتم از بسته کاری «ارتقا تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه هفته خانواده ابلاغ می‌شود. 

براساس این بخشنامه زمان هفته خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه است. 

محوریت هفته خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خانواده «متعالی» است و اسامی ایام هفته خانواده به شرح زیر است: 

شنبه: خانواده متعالی؛ سلامت در خانواده

یک شنبه: خانواده متعالی؛ مودت در خانواده

دوشنبه: خانواده متعالی؛ پایداری در خانواده

سه شنبه: خانواده متعالی؛ معنویت و اخلاق در خانواده

چهارشنبه: خانواده متعالی؛ اقتصاد در خانواده

پنج شنبه: خانواده متعالی؛ تعلیم و تربیت

جمعه: خانواده متعالی؛ وظایف و مسؤولیت‌های اجتماعی

در بندهای این بخشنامه آمده است: مخاطبین این طرح، خانواده اعضای هیات علمی، خانواده دانشجویان و خانواده کارکنان هستند. 

با توجه به محوریت خانواده متعالی و نامگذاری روزهای هفته حول آن، لازم است واحدهای دانشگاهی جهت تعریف و تبیین محورهای هر روز اقدام به برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های متناسب کنند. 

هفته خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی در قالب‌های کارگاه و نشست؛ نمایشگاه و جشنواره؛ رویداد و پویش؛ اردوها و مسابقات و… برگزار خواهد شد. 

از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه، برگزاری تور دانشگاهی (جهت آشنایی والدین با فضای فیزیکی و امکانات و ظرفیت‌های واحد دانشگاهی، دیدار صمیمانه خانواده‌های دانشگاهیان با هیات رئیسه واحد، پیش‌بینی غرفه‌های پاسخ گویی به سؤالات خانواده‌ها با حضور نمایندگان همه معاونت‌ها، اجرای پویش «با من حرف بزن…» (با هدف تقویت مهارت گفتگوی خانوادگی باشرکت پدران، مادران و فرزندان، همسران و…) اشاره کرد. 

همچنین از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به برنامه‌های مشارکتی والدین و فرزندان (مسابقات، تماشا و نقد فیلم، گفتگوی بین نسل‌ها و…)، پیش‌بینی غرفه‌های مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برنامه‌های جمعی شاد با محتوای مناسب، برگزاری محافل اشتراک تجربیات خانواده‌ها، برگزاری نمایشگاه آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی خانوادگی، برگزاری نمایشگاه از ابتکارات، اختراعات و دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه و… اشاره کرد. 

در این بخشنامه تأکید شده است که ضروری است کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و نیز شورای فرهنگی واحد تشکیل و در خصوص برنامه‌های مبتکرانه و موثر در چارچوب شعار محوری و عناوین روزها تصمیم گیری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز