خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۶۱

با تسریع عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو که با دستگاه حفار مکانیزه صورت گرفت، پایان مرحله احداث تونل مذکور از ایستگاه دولت‌آباد تا شهرری به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ و اتصال این خط به خط یک و همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و احداث بدنه تونل در مسیری به طول تقریبی ۹۵۰۰ متر رو به اتمام است و با پایان این مرحله، تا قبل از شروع سال جدید، تمرکز دست‌اندرکاران امر از سال آینده بر تکمیل ایستگاه‌های طراحی‌شده در شهرری معطوف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به ایستگاه‌هایی که قرار است در طول این مسیر ساخته شوند، افزود: از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و در انتهای مسیر نیز ایستگاه شهرری است که ایستگاهی مشترک با خط یک و البته خط سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی است که به عنوان نخستین مرکز تبادل سفر چندوجهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

هرمزی در پایان صحبت‌های خود، تامین به‌موقع منابع مالی لازم جهت تکمیل ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ را از جمله اولویت‌های شرکت مترو برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال آینده، شاهد بهره‌برداری از بخشی ایستگاه‌های واقع در محدوده شهرری باشیم تا ساکنان این منطقه پرجمعیت از مواهب حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر بهره‌مند شوند.

براساس اعلام روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با تکمیل خط ۶ مترو تهران، مسیری به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت با ۳۲ ایستگاه پوشش حمل‌ونقلی خواهد یافت. این خط با عبور از ۹ منطقه شهری، یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه مترو تهران به حساب می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز