خبرگزاری کار ایران

۵ ایستگاه دیگر خط ۶ متروی تهران در نوبت افتتاح

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۹۱

در ادامه روند تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های باقیمانده خط 6 متروی تهران، افتتاح 5.5 کیلومتر مسیر تونلی و 5 ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. این در حالی است که اسفندماه سال گذشته حدود 10 کیلومتر مسیر تونلی و 4 ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (در تقاطع خطوط یک و 6)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (در تقاطع خطوط 3 و 6)، بوستان لاله و کارگر در خط 6 به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران ضمن اعلام مطلب فوق، درباره افتتاحیه‌های پیش روی این خط گفت: خوشبختانه با تامین منابع مالی لازم و تمرکز ویژه مدیریت شهری بر موضوع تکمیل حداکثری ایستگاه‌های باقیمانده خطوط موجود شبکه متروی تهران، زمینه افتتاح پروژه‌های متعددی در خط 6 فراهم شده است.

وی افزود: غیر از افتتاح فاز نخست پایانه دولت آباد که امیدواریم امسال محقق شود و همچنین پست برق جنوبی خط 6 به همراه 12 ورودی جدید در این خط، در فاز نخست بهره‌برداری از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط 6، تلاش داریم تا 5.5 کیلومتر مسیر تونلی از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه شهدای کن که مربوط به بخش شمالی این خط می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم. 

هرمزی ادامه داد: در این 5.5 کیلومتر مسیر، 5 ایستگاه آیت‌الله کاشانی، شهر زیبا، شهران، کوهسار و شهدای کن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ارزش این فاز از بهره‌برداری ایستگاه‌ها و مسیر تونلی خط 6 مبلغی در حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به فاز دوم افتتاح ایستگاه‌های این خط در سال جاری گفت: اگر روند تامین منابع مالی قابل قبول باشد، می‌توان در ادامه فرآیند تکمیل ایستگاه‌های خط 6 شاهد بهره‌برداری از 5 ایستگاه دیگر به نام‌های خراسان، شهدای هفدهم شهریور، سرباز، بهار شیراز و شهید نجات‌اللهی در اواخر سال 1402 باشیم تا عملا اکثر قریب به اتفاق ایستگاه‌های خط 6 در مدار استفاده شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است، در حال حاضر خط 6 متروی تهران در 27 کیلومتر مسیر پیوسته و با 17 ایستگاه فعال است و تکمیل آن تا رسیدن به 42 کیلومتر مسیر و 32 ایستگاه ادامه خواهد داشت.

خط 6 مترو از ایستگاه دولت‌آباد در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و با گذر از زیر معابر مهم شهری، در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می‌رسد.

۵ ایستگاه دیگر خط ۶ متروی تهران در نوبت افتتاح

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز