خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم، میهمان پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۹۲

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، «وحید حدادی اصل» قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در محل پردیس بین‌الملل دانشگاه شریف در جزیره کیش حضور یافت و با یوسفی رئیس پردیس و سایر مسئولین دانشگاه دیدار کرد. 

در ابتدا حدادی از ساختمان اصلی دانشگاه، ساختمان دانشکده علوم و مهندسی، کارگاه، آزمایشگاه‌های فیزیک، برق و مکاترونیک در بخش اصلی دانشگاه بازدید کرد. 

قائم مقام وزیر علوم پس از بازدید، در نشستی با حضور رضا یوسفی ریاست پردیس و بعضی از مسئولین پردیس دانشگاه شریف شرکت کرد. در این جلسه یوسفی گزارشی از زیرساخت‌های موجود و آزمایشگاه‌های آموزشی و مرجع پردیس ارائه و به بیان ظرفیت‌های وسیع و مناسب پردیس برای جذب دانشجویان بیشتر به‌خصوص دانشجویان بین‌الملل پرداخت.

وی افزود در اولین گام رساندن دانشجویان به تعداد ۱۵۰۰ نفر اعم از ایرانی و بین‌الملل در دستور کار این پردیس قرار دارد. یوسفی پیگیری عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های سایر کشورها از قبیل؛ آلمان، ژاپن، کره و مالزی به منظور برگزاری دوره‌های مشترک را از اهداف جاری پردیس برشمرد. وی اشاره کرد که استقلال پردیس بین الملل کیش شریف موجب بالا آمدن سطح کیفیت علمی و در نهایت استقلال علمی آن خواهد شد. وصول به این هدف مستلزم حمایت، همکاری و نقش آفرینی دانشگاه صنعتی شریف و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌خصوص معاونت امور بین الملل آن وزارتخانه است. 

در ادامه معاون پشتیبانی و مدیر دانشجویی و فرهنگی پردیس کیش با توجه به زیرساخت‌های جزیره کیش راهکارهایی جهت بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی به منظور جذب بیشتر دانشجویان بین‌الملل با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کرد. 

سپس حدادی وجود زنجیره‌های مختلف اداری را معضل دانشجویان بین‌الملل بیان کرد و افزود: راه حل این مشکلات در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی از شرایط سهل‌تری برخوردار است. 

قائم مقام وزیر علوم در پایان سخنانش گفت: امضای ۲۸۸ تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های کشور جهت جذب دانشجویان بین‌الملل و جلسات منظم جهت ادامه فعالیت‌های دانشجویی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز