خبرگزاری کار ایران

علیرضا رهایی:

هوشمند سازی حوزه مالی امر مهمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شمار می‌ رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۷۹۷

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک صادرات تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور توسعه همکاری و تعامل در زمینه حمایت از طرح‌ها و فرآیندهای دانشگاهی، کمک به دانشجویان و تأمین‌مالی تولید دانش، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک صادرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

در این تفاهم‌نامه که طی مراسمی به امضای «علیرضا رهایی» سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یاسر مرادی عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک رسید، همکاری علمی، مشاوره‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود و پوشش زمینه‌های نظری و علمی طرفین در تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی و آموزشی مشترک با محوریت بانکداری هوشمند، علم‌داده، هوش مصنوعی و سایر زمینه‌ها در راستای تقویت ارتباط متقابل مورد توافق قرار گرفت. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر آمادگی این دانشگاه برای همکاری با بانک‌ها در زمینه فناوری‌های نوظهور تاکید کرد و گفت: ما در زمینه‌های مرتبط با تامین تجهیزات آزمایشگاهی و مباحث مربوط به پرسنل نیازهایی داریم که امیدواریم همکاری‌هایی نیز در این حوزه با بانک‌ها انجام بدهیم. 

رهایی در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک صادرات، اظهار کرد: در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ که بنده در دور دوم مسئولیت خود در این دانشگاه بودم، فعالیت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی و امنیت اطلاعات انجام دادیم، در واقع یادم است یک زمانی وزیر ارتباطات وقت در جلسه‌ای مطرح کرد که ما در برابر حملات سایبری در حالت بی‌دفاعی قرار داریم و تاکید کردند دانشگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند. از همان زمان ما برنامه‌ریزی کردیم و برای اولین بار رشته امنیت اطلاعات را در دانشگاه راه اندازی کردیم و در حال حاضر این رشته رشد خوبی پیدا کرد. البته علاوه بر آن ما مرکز آپا داریم که به صورت تخصصی فعالیت پژوهشی در سطح ملی انجام می‌دهد. 

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه هوش مصنوعی نیز در همان دوره توانستیم این رشته را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری راه‌اندازی کنیم و در حال حاضر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به قطب هوش مصنوعی تبدیل شدیم و با صنایع مختلف از جمله صنایع دفاعی همکاری خوب و نزدیکی داریم. 

رهایی خاطر نشان کرد: بنابراین در زمینه هوش مصنوعی، امنیت اطلاعات و فناوری‌های نوظهور دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی همکاری با مجموعه بانک‌های کشور را دارد. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیرهمچنین در خصوص فضای نوآوری و فناوری اطراف دانشگاه نیز یادآورشد: شهرداری یک سری زون‌های فناوری و نوآوری تعریف می‌کند که ما نیز در این محیط خود فضای یکپارچه‌ای با دانشگاه تهران به عنوان زون فناوری و نوآوری داریم؛ خوشبختانه همکاری‌های خوبی در این زون‌ها صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: ما در زمینه‌های مرتبط با تامین تجهیزات آزمایشگاهی و مباحث مربوط به پرسنل نیازهایی داریم که امیدواریم همکاری‌هایی نیز در این حوزه با بانک‌ها انجام بدهیم. 

در ادامه این مراسم سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت شبکه‌سازی به منظور نوآوری حوزه مالی و پولی تاکید کرد و گفت: تراکم مراکز و نهادهای مالی نظیر صندوق کارآفرینی امید، بانک ملت، اتاق بازرگانی، مهر، ملی، صادرات، تجارت، بورس و غیره در اطراف دانشگاه صنعتی امیرکبیر این امکان را فراهم می‌کند که ما بتوانیم با هدف حل مسئله یک شبکه‌سازی اساسی در حوزه مالی و پولی تشکیل دهیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پارک علم و فناوری این دانشگاه ظرفیت خوبی داریم که بتواند سرویس‌های خوبی به نهادهای مالی در حوزه‌های مختلف از جمله نوآوری‌های حوزه مالی و پولی بدهد چرا که هوشمندسازی حوزه مالی امر مهمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز