خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

هوش مصنوعی باید به دور از تبلیغات در مسیر توسعه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۵۳۴

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برخی از علوم با تبلیغات اغراق شده و سطحی از مسیر اصلی خود دور می‌شوند، گفت: باید با بینش و دانش عمیق و وسیع اساتید مجرب حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر، اقداماتی صورت گیرد که شاخه‌هایی چون هوش مصنوعی و علوم داده با دریافت عادلانه منابع در مسیر توسعه حرکت کنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، داریوش کیانی رویداد روز داده کاوی و هوش مصنوعی (امیرکبیر دی دی) گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند شور و نشاط علمی بیشتری را در بین علاقه مندان به این حوزه ها، به ویژه دانشجویان عزیز، ایجاد کند. 

وی حوزه‌هایی مانند دیتا ماینینگ و هوش مصنوعی را از مهمترین زمینه‌ها برای پیشرفت جامعه جهانی توصیف کرد و افزود: این علوم قطعا پشتوانه ریاضی عمیقی را می‌طلبند و خوشبختانه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خوبی و روشنی این ارتباط و عمق یافت می‌شود. 

کیانی اضافه کرد: این مساله را نباید از نظر دور داشت که وقتی یک علم مورد توجه ویژه و گسترده قرار می‌گیرد، متاسفانه کارهای سطحی زیادی نیز می‌تواند در آن شکل بگیرد و این دانشکده قطعا این رسالت را دارد که به پشتوانه علمی عمیقی که دارد، هوشیارانه خط کشی‌های مناسبی برای جلوگیری از کم عمقی‌ها و هیجان‌ها داشته باشد. 

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به علم نانو، اظهار کرد: برای مثال، زمانی علم نانو نیز به درستی مورد توجه بود ولی همین امر باعث هیجان زدگی‌هایی نیز شد و برخی بودجه‌ها و منابع به سمت‌های موثری نرفتند. 

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که هوش مصنوعی و دیتا ماینینگ و حوزه‌هایی از این قبیل به این سمت و سو حرکت نکنند، ادامه داد: اگر منابع به طور عادلانه به این سمت بیاید، که این امر از ماموریت‌های مهم مسوولان است، قطعا در سایه برگزاری چنین رویدادهایی، پیشرفت‌های چشمگیر و موثر و متناسب با نیازهای کشور عزیزمان خواهیم داشت. 

کیانی خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که با همکاری اساتید مجرب در این زمینه‌ها، خاصه اساتید فرهیخته دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک به این مهم خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز