خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت از بانوان هیات علمی در دوران بارداری و شیردهی/ امکانات رفاهی قابل توجهی برای فرزندآوری در نظر گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۷۸

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: قرار است برای دوران بارداری و حتی دوران شیردهی بانوان هیات علمی امکاناتی لحاظ شود و چنین تمهیدات و حمایت‌هایی پیش از این اصلا وجود نداشت.

«سیدحسن قدسی پور» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه‌های این دانشگاه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: برای اساتید جوان به خصوص خانم‌ها، آیین نامه‌های قوی به ما اعلام شده که تلاش می‌کنیم همه بندهای این آیین نامه‌ها را به دقت اجرایی کنیم؛ به عنوان مثال برای خانم‌هایی که دوره بارداری را طی می‌کنند، فرصت و تخفیفی قائل می‌شویم. در سمیناری که در شهر شیراز برگزار شد، اتفاقا به همین موضوعات نیز تاکید شد و قرار است برای دوران بارداری و حتی دوران شیردهی بانوان امکاناتی لحاظ شود. چنین تمهیدات و حمایت‌هایی پیش از این اصلا وجود نداشت. همچنین مسائل و امکانات رفاهی قابل توجهی نیز برای بانوان هیات علمی و اساتیدی که فرزندآوری دارند در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به خوبی اجرا شود. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه درمورد لزوم تهیه آیین نامه برای برخی از حمایت‌های مورد نیاز تصریح کرد: ما مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در رابطه با حمایت از اساتید، هیات علمی و دانشجویان خودمان عمل می‌کنیم. برای افزایش پایه علمی اساتید نیاز به آیین نامه و قانون است، اما برای رتبه علمی اساتید و ارتقای آن نیاز به خروجی و تولید علمی از سوی اساتید وجود دارد و برای تحقق این امر و تسهیل آن، سعی می‌کنیم با کمک فضای مجازی، امکانی را برای اساتید فراهم کنیم. یعنی استادان بتوانند در شرایطی که مشغول فرزندآوری هستند از امکاناتی مانند دورکاری بهره ببرند و به کمک فضای مجازی کارهای علمی و تحقیقاتی خود را با کیفیت قابل قبول دنبال کنند و فکر می‌کنم بستر مجازی می‌تواند به اساتید برای ادامه روند کار علمی در شرایط فرزندآوری کمک کند. 

قدسی‌پور در ادامه تاکید داشت: ما پروژه هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره را شروع کرده‌ایم و خوشبختانه همچنان ادامه دارد و پیگیر کارهای این پروژه هستیم. وزیر کشور نیز از این پروژه بازدید داشتند و گروهی که روی این طرح کار می‌کنند، همچنان به ادامه مسیر می‌پردازند و مکاتباتی نیز با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و ریاست جمهوری داشته‌ایم و امیدواریم پروژه جلو برود و به نتایج نهایی برسیم. 

قدسی‌پور در ادامه پیرامون دستگاه‌های نظامی و دولتی و تعامل با آن‌ها برای پیشبرد و اجرایی شدن پروژه هواپیمای مسافربری اظهار کرد: ما تعاملات خوبی با دستگاه‌های مرتبط برای تحقق پروژه هواپیما داریم و حتی دانشگاه‌های دیگر و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هوایی و دفاعی کشور به ما کمک می‌کنند. 

او اظهار کرد: در حال حاضر که بخش‌های قابل توجهی از مطالعات و روند عملیاتی‌سازی مربوط به هواپیمای ۷۲ نفره را انجام داده‌ایم و کار طراحی آن را نیز همین حالا توسط اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌بریم. 

او در مورد موضوع هوش مصنوعی و پیشرفت این دانش در دانشگاه امیرکبیر نیز بیان کرد: امیدواریم با تعاملی که وزارت کشور با ما برقرار کرده، بتوانیم پروژه‌های مرتبط و موثر با هوش مصنوعی را در کشور پیش ببریم. در «کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند» که در دانشگاه ما برگزار شد، با وزیر کشور که متولی شهرها و شهرداری هاست، قراری گذاشتیم و کمیته کاری تشکیل دادیم که به کمک آن در زمینه شهر هوشمند، کارهای تازه‌ای انجام دهیم. 

او در ادامه بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به مرحله عملیاتی برسد، قطعا از دانشجویان توانمند خودمان بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اجرای پروژه شهر هوشمند در تعامل یا وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز