خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:

حمایت از ترویج نمادها و نشانه‌های ایرانی در محصولات مصرفی کودکان و نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۱۲۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملی اسباب بازی بازدید کرد و بر تدوین سیاست در حمایت از تولید اسباب‌بازی بومی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه بازدید از جشنواره ملی اسباب‌بازی با تشکر از تولیدکنندگان اسباب‌بازی اظهار کرد: این همه تنوع در تولید اسباب‌بازی مسرّت‌بخش است و خوشبختانه نه تنها اسباب‌بازی متنوع به صورت بومی طراحی شده بلکه در ساخت آن از قالب‎‌های داخلی استفاده می‌شود. 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که از جشنواره ملی اسباب بازی بازدید کنند و با حمایت از تولیدکنندگان زمینه رشد روزافزون تولید اسباب‌بازی در کشور را فراهم کنند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند اسباب‌بازی در حال تدوین است، ادامه داد: این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب خواهد شد تا حکمرانی تولید اسباب‌بازی برای حمایت از تولیدکنندگان شکل گیرد. 

استاد خسروپناه با بیان اینکه روند تولید در کشور صعودی است و مردم نیز علاقه‌مند هستند از اسباب‌بازی فکری و خانوادگی استفاده کنند، گفت: استفاده غلط کودکان از تلفن همراه باعث می‌شود که کودک از خانواده فاصله بگیرد اما اسباب‌بازی خوب خانوادگی پیوند خانواده را مستحکم می‌کند. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کمک کند که سیاست‌ها و راهبردها را تصویب کند تا این صنعت بومی‌سازی شود. وزارت صمت نیز نباید اجازه ورود بی‌رویه اسباب‌بازی را بدهد و به تولید کنندگان کمک کند تا اسباب‌بازی بومی تولید شود و همچنین جلوی بازار غیر رسمی و قاچاق این محصولات باید گرفته شود. 

وی ادامه داد: یکی از خلأهای معرفتی اسباب‌بازی و نوشت‌افزار ضعف ترویج نمادها و نشانه‌های ایرانی است و برای اینکه این ضعف جبران شود در کنار تولید اسباب‌بازی باید صنعت پویانمایی و تبلیغات آن رشد کند تا نمادهای جدید در کنار نمادهای قبلی شکل گرفته و در ادامه نمادها و نشانه‌ها در نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و سایر محصولات مصرفی کودکان و نوجوانان ترویج شود. اینگونه فرهنگ ایرانی اسلامی در زیست‌بوم فرهنگی کودک و نوجوان از پویانمایی تا صنایع خلاق جاری می‌شود. از طرفی باید صدا و سیما هم باید معرفی نمادهای پویانمایی را در حمایت از تولیدکنندگان انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز