خبرگزاری کار ایران

میدان اصلی شهرری تا دهه فجر ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۲۳

​معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام عملیات اجرایی طرح ساماندهی میدان اصلی شهرری تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا از سایت شهر، «علی صارمی»، معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران پیرامون بازپیرایی میدان اصلی شهر ری اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح ساماندهی میدان اصلی شهر ری، از حدود ۸ ماه پیش آغاز شده و در دهه فجر به اتمام رسیده و این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. 

معاون سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: میدان شهرری یکسری ایرادات ساختاری داشت که باعث نابسامانی‌های ترافیکی شده بود، به همین دلیل عملیات بازپیرایی آن آغاز شد. 

وی افزود: هدف بازپیرایی میدان شهر ری، ارتقای هویت تاریخی و فرهنگی میدان و همچنین ارتقای نقش گردشگری و زیارتی میدان است. 

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: عملا ضلع جنوبی میدان به واسطه پیاده راه شدن خیابان حرم و عدم امکان ورود به آن تبدیل به پارکینگ شده بود که اصلاح میدان بهترین فضا را برای تبدیل شدن به پیاده راه فراهم خواهد کرد. مراسم‌های ملی و مذهبی همواره در این میدان برگزار می‌شود و به همین دلیل پاسخگوی ازدیاد جمعیت ورودی به میدان باید باشد. 

علی صارمی با بیان اینکه ما فقط ورودی سواره از میدان به خیابان ۲۴ متری که تداخل غیرایمن و غیراصولی با خطوط اتوبوس ورودی از خیابان قم به خیابان فداییان را داشت محدود کردیم و برای ورودی سواره به خیابان ۲۴متری مسیرهای موازی با مسیر قبلی را جایگزین کردیم، تاکید کرد: در حال حاضر براساس گزارش‌های میدانی توسط پلیس راهور منطقه ترافیک محدوده بسیار بهبود یافته و سطح سرویس افزایش داشته است. البته تمامی مسیرهای قبلی برای خودروهای امدادی با قراردادن گیت‌های ورودی و خروجی همچون گذشته باز است. 

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در خصوص خطوط اتوبوس نیز تمامی خطوط که به دلیل عملیات اجرایی به صورت موقت به مسیرهای دیگری منتقل شده بود، پس از افتتاح پروژه و جمع آوری کارگاه به حالت اولیه برمی گردد. خط‌های اتوبوس هم بصورت موقت در میدان حذف و جابه جا شده تا حصارهای کارگاهی به طور کامل برداشته شود و بعد از افتتاح به جای قبلی خود بر می‌گردند. همچنین تاکسی‌ها هم جانمایی خود را بدست می‌آورند و هیچ تاکسی‌ای حذف نخواهد شد. 

صارمی خاطرنشان کرد: این پروژه بدون تاخیر انجام شد و مردم در حال حاضر از حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد این پروژه استفاده می‌کنند و طی روزهای آتی حصارهای کارگاهی باز خواهد شد. البته این پروژه هنوز افتتاح نشده و همه کاربری‌های آن به جریان نیفتاده است. به همین دلیل قضاوت در مورد درست یا غلط بودن اجرای طرح ساماندهی میدان اصلی شهر ری زود است. قطعا ترافیک میدان با جمع آوری کامل حصارهای کارگاهی بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز