خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۷ شیراز مطرح کرد؛

وظیفه سنگین شهرداری برای تامین زیرساخت سکونت گاه های الحاقی به منطقه 7

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۰۲۰

۲۰ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می شود

شهردار منطقه 7 شیراز گفت: منطقه هفت شهرداری شیراز در گذشته شامل سکونت گاه‌هایی بوده است که طی سال‌های اخیر به این منطقه الحاق شده است و در جهت ارائه سرانه بخش خدمات مناسب و ایجاد زیر ساخت، وظیفه سنگینی را بر عهده شهرداری گذاشته شد.

به گزارش ایلنا، علی امینی در امروز 25 دی ماه در سلسله نشست‌های «روایت امید» که به همت شهرداری شیراز برگزار می شود، افزود: الحاق این سکونتگاه‌ها به شیراز موجب شد تا شهرداری شیراز هزینه و انرژی بسیاری برای ارائه و تأمین زیر ساخت‌ها و ایجاد سرانه مناسب خدمات صرف کند.

امینی با اشاره به اینکه محلات این منطقه در گذشته در اختیار دهیاری‌ها بود و از لحاظ زیرساختی وضعیت مناسبی نداشت، عنوان کرد: از زمانی که این محله‌ها در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته‌اند، وقت و هزینه زیادی صرف بهبود زیرساخت‌های آنها شده است اما همچنان نیاز به اقدامات زیادی دارند تا به سطح مناطق شهری برسند.

وی با اشاره به وسعت یکهزار و ۷۱۶ هکتار هکتاری و جمعیت ۱۴۳ هزار نفری این منطقه گفت: منطقه 7 شهرداری شیراز ۱۵ محله و ۲۳۹ هکتار بافت فرسوده دارد.

امینی افزود: با توجه به روستاهایی که به منطقه هفت الحاق شده است لذا تامین زیرساخت های شهری و خدمت رسانی به آنها موضوعی است که در این منطقه وجود دارد.

وی در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه عمرانی در دهه فجر خبر داد و گفت: ۹ پروژه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهند شد و عملیات کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه نیز به ارزش ۱۸۰ میلیاردتومان انجام می‌شود.

شهردار منطقه هفت شیراز افزود: در مجموع اعتبار اجرایی پروژه‌ها بالغ بر ۲۸۳ میلیارد تومان است.

پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر 

امینی پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر را متناسب با رویکرد زیرساخت‌محور شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی عملیات لوله‌گذاری منطقه سهل‌آباد با هزینه ۲۱ میلیارد تومان، پیاده‌راه سازی و مناسب‌سازی در منطقه با هزینه ۳۲ میلیارد تومان، اجرای پارک و فضای سبز در محله احمدآباد با هزینه ۵۴ ملیارد تومان بخشی از این پروژه ها است.

وی افزود: احداث پیاده‌رو خیابان شهید دوران با هزینه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، لوله‌گذاری و دفع آب‌های سطحی منطقه نصر شرقی با هزینه ۱۰ میلیاردتومان، بهسازی و زیرسازی و آسفالت معابرمحله‌های وزیرآباد، سهل‌آباد، احمدآباد و بلوار اتحاد مجموعا با هزینه ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین احداث انبار و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران با هزینه ۲ میلیارد تومان تملک اراضی و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح، در دهه فجر انجام خواهد شد.

 پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر

وی در ادامه به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر پرداخت و تصریح کرد: اجرای آسفالت و بهسازی و زیر سازی معابر محله دست خضر در قالب پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، تراش و ترمیم روکش آسفالت با هزینه ۱۱.۵ میلیارد تومان، عملیات لوله گذاری بتنی خیابان سهل آباد شرقی به طول ۲۶۰ متر و با اعتبار ۴ میلیارد تومان و اجرای زمین ورزشی که شامل زمین فوتبال، والیبال و تجهیزات ورزشی به متراژ دو هزار و ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۸.۶ میلیارد تومان، لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه، پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری در بلوار شهید استوار از جمله این پروژه‌ها است.

وی در حوزه پروژه های ورزشی منطقه 7 نیز بیان کرد: اجرای زمین ورزشی فوتبال، والیبال، بدنسازی به همراه فضای سبز به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دهه فجر انجام می شود.

وظیفه سنگین شهرداری برای تامین زیرساخت سکونت گاه های الحاقی به منطقه 7

شهردار منطقه هفت شیراز همچنین به تشریح پروژه شهید استوار پرداخت و افزود: طول این پروژه شش کیلومتر است که در چهار فاز از سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در ایام دهه فجر افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

امینی تاکید کرد: این پروژه در دو فاز یک و سه توسط شهرداری منطقه هفت کلیه مراحل تملک، فضای سبز و ایجاد پیاده راه طراحی و اجرا شده است و فاز دوم آن توسط سازمان عمران و شهرداری منطقه هفت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: فاز یک این پروژه شامل مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو است که مساحتی به میزان ۱۱ هزار متر مربع را شامل می‌شود.

شهردار منطقه هفت شیراز تاکید کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع با هزینه احداث و تملک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

امینی با اشاره به اینکه کلنگ زنی پروژه‌های منطقه در ایام دهه فجر در سطح متوسط، کوچک و بزرگ مقیاس است، ادامه داد: نگاه ما به این منطقه در سطح وسیع‌تر است تا بتوان سرانه خدمات منطقه را افزایش داد.

احداث پایگاه چند منظوره بحران در منطقه 7

وی همچنین از احداث یک پایگاه چند منظوره بحران در این منطقه خبر داد و افزود: به دلیل وسعت و تراکم جمعیتی که این منطقه دارد و در صورت وقوع بحران باید پاسخگوی شهروندان این منطقه باشیم، بر آن شدیم تا در سطح منطقه یک انبار و پایگاه چند منظوره مدیریت بحران احداث شود که عملیات کلنگ زنی این پایگاه چند منظوره در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز