خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در تهران/ تاکید جدی پلیس بر برخورد با موتورهای دارای پلاک مخدوش

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۵۸۱

صبح امروز طرح ساماندهی موتورسواران با حضور فرماندهان پلیس راهور کشور و تهران در میدان ونک برگزار شد و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی بر برخورد جدی این پلیس تخصصی با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش تاکید کردند.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲) «طرح ۱۰ پلیس راهور تهران بزرگ» با هدف ساماندهی تردد موتورسیکلت‌سواران در سطح پایتخت با حضور سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا و سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و جمع دیگری از فرماندهان و پرسنل پلیس راهور کشور و تهران در میدان ونک برگزار و دستور اجرای این طرح در سراسر پایتخت توسط فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور صادر شد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر برخورد جدی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دارای پلاک‌ مخدوش یا فاقد پلاک گفت: پلاک مخدوش یکی از علل و عوامل اصلی قانون‌گریزی است و پلیس به جد با تخلفات پلاک مخدوش برخورد خواهد کرد.

ساماندهی موتورسواران ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی را باز می‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان این که طرح ۱۰ در جهت انتظام‌بخشی در پایتخت در حال اجرا است، عنوان کرد: اجرای این طرح نقش بسیار پررنگی در بازکردن گره‌های ترافیکی دارد، زیرا تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل می‌رسد و پیش‌بینی شده است که ساماندهی موتورسیکلت‌سواران ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی را باز کند.

وی افزود: برخی از تخلفات موتورها مانند عبور از محل ممنوع مانند خط ویژه یا پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز و ... خط قرمز پلیس است، زیرا این رفت‌وآمدها می‌تواند برای فرد موتورسیکلت‌سوار یا دیگر کاربران ترافیک حادثه ایجاد کند.

حسینی با بیان این که روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح شهر تهران انجام می‌شود، گفت: ۲۶ دستگاه در حوزه تردد و ترافیک شهری مسئولیت دارند که برای حل مشکلات ترافیکی تمامی این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند. البته که پلیس به خاطر این که دستگاه‌های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دهند، در اجرای وظایف خود کوتاهی نمی‌کند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه مازاد دریافتی توسط برخی صاحبان پارکینگ‌ها از موتورسیکلت‌های توقیفی دریافت می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع در رصد ما قرار گرفته است و ما به مسئولان بالادستی در حوزه بنیاد تعاون فراجا گزارش داده‌ایم و حتما تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به تمامی ماموران پلیس راهور گفته شده است که از درگیری و تنش پرهیز کنند؛ البته منکر برخی از درگیری‌ها نیستیم، ولی مردم می‌توانند مواردی که منجر به درگیری می‌شود و یا خدای ناکرده موارد معدود تخلفاتی که از ماموران پلیس دیده‌اند را به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

افزایش ۲۶ درصدی تصادف موتورسواران در تهران

همچنین سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه این برنامه از فوت ۲۲۵ موتورسیکلت‌سوار در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بر اثر حوادث رانندگی در سطح پایتخت خبر داد و گفت: براساس آمارهای پلیس، میزان تصادفات موتورسیکلت‌سواران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: البته تصادفات موتورسیکلت‌سواران در یک ماه اخیر نسبت به ۸ ماهه سال یک درصد کاهش داشته است که این نشان‌دهنده تاثیر اجرای طرح‌های ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در تهران است‌.

موسوی‌پور در پایان تاکید کرد: پلیس راهور در کنار طرح‌های سلبی که برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران اجرا می‌کند، طرح‌های فرهنگی برای تشویق موتورسیکلت‌سواران به استفاده از کلاه ایمنی‌ را نیز در دستور کار دارد.

اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در تهران/ تاکید جدی پلیس بر برخورد با موتورهای دارای پلاک مخدوش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز