خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست:

دولت در حوزه محیط زیست تنها ناظر و حاکم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۶۳

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: قانون هوای پاک تصویب و قانون مترقی معرفی شده است، اما این قانون تا چه اندازه قابلیت اجرا دارد؟ دولت در بحث محیط زیست تنها ناظر و حاکم است و اجرا به کل به مردم واگذار شده که بخش خصوصی نماینده مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز در نشست یازدهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران حاضر شد. وی در این نشست گفت: در حال حاضر شرایط خاص نظر زیست محیطی بر ایران و جهان حاکم است. از دیدگاه من اتاق بازرگانی نقش فرآوری از سرزمین را بر عهده دارد و همه تولیدکنندگان بهره بردار از این سرزمین هستند، بنابراین باید برای آن هزینه بدهند و نگران محیط زیست آن باشند.

سلاجقه ادامه داد: دولت، بخش خصوصی و مردم شاکله این سرزمین را تشکیل می‌دهند. باید توجه داشت که دنیا از تولید ناخالص داخلی به تولید سبز داخلی تغییر جهت داده است. تمام منابع تولیدی تولید کنندگان از زمین است، با این حال آیا تولیدکنندگان همان گونه که با شرکای تجاری خود تعامل دارند با سرزمین خود نیز تعادل دارند؟

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: تولیدکنندگان برای تولید و تجارت منابع عظیم خرج می کنند اما چقدر برای حفظ این سرزمین تا چه اندازه حاضر به هزینه کردن هستند؟ در اقلیمی مانند ایران آب را باید به عنوان یکی از معیارهای تولید کالا تعریف کرد، همان گونه که اکنون در مورد مصرف انرژی این کار انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت به بخش خصوصی نیاز و اعتماد دارد در نتیجه انتظار می رود بخش خصوصی در کاهش بحران های زیست محیطی عملکرد بهتری داشته باشد.

وی همچنین گفت: قانون هوای پاک تصویب و قانون مترقی معرفی شده است، اما این قانون تا چه اندازه قابلیت اجرا دارد؟ دولت در بحث محیط زیست تنها ناظر و حاکم است و اجرا به کل به مردم واگذار شده که بخش خصوصی نماینده مردم است.

وی همچنین از قیمت‌گذاری ۹۰ درصد پهنه های کشور تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: ما همچون حضرت ابراهیم در میان آتش نمرودیان هستیم، با این حال در این شرایط هم دولت دارد کار خود را انجام می دهد و در موضوع سوخت در مسیر افزایش کیفیت حرکت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز