خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

روسای دانشگاه فضای سیاسی را برای انتخابات باز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۱۴

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش مشارکت دانشجویان و آحاد مردم در انتخابات در جهت رشد مدنیت، عقلانیت موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون تشریح فضای فرهنگی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات، صبح امروز ۲۵ دی ماه برگزار شد.

"عبدالحسین کلانتری" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ابتدای این نشست بیان کرد: امروز سامانه فرنما جایگاه ویژه ای را در حیات فرهنگی و اجتماعی و زیست بوم دانشگاه ها دارد. سومین کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها صادر شده و در رتبه بندی دانشگاه ها اتفاقی میمون و مبارک است‌.

کلانتری بیان کرد: آرزوی ما این بود که بتوانیم براساس شاخص‌هایی فرهنگی و اجتماعی و دقیق دانشگاه ها را وضعیت سنجی کنیم.

معاون وزیر علوم افزود: اگر صحبت از دانشگاه به مثابه نهادی تمدنی می کنیم، باید شاخص ها را کامل تر لحاظ کنیم؛ حضور ۸۰ هزار نفر از فعالین فرهنگی در سامانه در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است و روز به روز بیشتر می شود و می توانیم تصویر دقیقی از میزان فعالیت های فرهنگی هنری، کرسی های آزاداندیشی و سایر حوزه ها ارائه دهیم. بر این اساس می توانیم حمایت نظام مندی مبتنی بر سامانه فرنما از دانشگاه ها داشته باشیم.

کلانتری با بیان اینکه نظام رتبه بندی دانشگاه ها و شاخص های رتبه بندی که تدوین شده، به کمک سامانه فرنما پوشش مناسبی روی شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها داده است، گفت: در نظام رتبه بندی دانشگاهی شاخص های فرهنگی و اجتماعی لحاظ می شود و دانشگاهی که از بعد فرهنگی موفق باشد در رتبه بندی آن اثر جدی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اهمیت پرشکوه برگزار شدن انتخابات پیش رو افزود: از زمان تأکید رهبری به انتخابات پیش رو جلساتی داشتیم تا متناسب با انتظارت ایشان و مسئولیتی که بر عهده ماست تلاش کنیم تهدیدات لازم برای انتخابات پرشور داشته باشیم. کارگروه ها شروع به کار کردند و جلساتی داشتیم و با کمک ذی نفعان آموزش عالی ابلاغیه ای تدوین شد که اولین ابلاغیه به دانشگاه ها داده شده و از روسای دانشگاه ها فضای باز سیاسی مطالبه شد تا در این فضای سیاسی باز کنشگران و بخصوص تشکل های دانشجویی میان داری کنند و شور و نشاط سیاسی به دانشگاه ها تزریق شود.

کلانتری ادامه داد: ستادی نیز در مجموعه وزارتخانه و معاونت فرهنگی به همین منظور تمهید شده است. دانشگاه ها جلساتی را در سطح مناطق داشتند که به موضوع انتخابات پرداختند. با توجه به نقش دانشگاه در فضای سیاسی و مشارکتی بخصوص، مشارکت در انتخابات، تلاش کردیم نقش دانشگاه را در انتخابات بیشتر کنیم.

او گفت: فردا شورای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در وزارت کشور برگزار می شود و برخی معاونین فرهنگی از سراسر کشور به صورت حضوری و برخی مجازی در جلسات هستند و از دستگاه های مختلف مسئولان فرهنگی اجتماعی و سیاسی دانشگاه ها شرکت خواهند کرد. هدف این است که با تعامل درست فضای فعالیت دانشگاهی را در زمینه مشارکتی و انتخابات پررنگ کنیم.

کلانتری ضمن تاکید به اینکه از اثرگذارترین گروه هایی که در ایام انتخابات ایفای نقش می کنند دانشگاهیان و اساتید هستند، عنوان کرد: افزایش مشارکت دانشجویان و آحاد مردم در انتخابات در جهت رشد مدنیت، عقلانیت موثر است.

او خاطرنشان کرد: همه سلایق سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند، تمام کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند، می توانند از امکانات دانشگاه برای بروز اندیشه و ایده و باور خود استفاده کنند. دانشگاه می تواند در برنامه محوری مجلس و نمایندگانی که برنامه های قابل اعتنایی دارند کمک کند و فعالیت انتخابات و چگونگی انتخابات را هرچه بیشتر عقلانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز