خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رییس‌جمهور مطرح شد؛

هشدار جامعه جراحان به افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی به جای توجه به کیفیت آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۸۳

رئیس جامعه جراحان ایران در نامه‌ای به رییس‌جمهور درباره دستورالعمل‌های صادره از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت و تربیت نیروی انسانی به جای توجه به کیفیت آموزشی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، «ایرج فاضل» رئیس جامعه جراحان ایران در نامه‌ای به رییس‌جمهور درباره دستورالعمل‌های صادره از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت و تربیت نیروی انسانی به جای توجه به کیفیت آموزشی هشدار داد.متن نامه ایرج فاضل به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

همان طور که مستحضرید مهمترین عامل مؤثر در مقوله خطیر سلامت جامعه و کیفیت ارائه خدمات پزشکی به مردم عنصر نیروی انسانی دانشمند کارآمد و خدوم می‌باشد. دغدغه جدی امروز دلسوزان و مصلحان جامعه پزشکی کشور شرایط نگران کننده ایست که با بعضی دستورالعمل‌های صادره از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی آینده نیروی انسانی و کیفیت تربیت پزشکان آینده کشور را تهدید می‌کند توجه عمده به کمیت و صدور دستور افزایش بی رویه و نامتناسب ظرفیت پذیرش دانشجویان به جای توجه به کیفیت آموزش و حفظ و پاسداشت از نیروهای پرورش یافته که منتج از آمارهای غیرواقعی و بدون توجه به ظرفیت زیرساختهای ضروری آموزش پزشکی صورت گرفته است یقیناً در آینده نه چندان دور به تهدیدی جدی برای کیفیت خدمات پزشکی و سلامت مردم خواهد انجامید. افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی بدون توجه به تعداد ناکافی استادان آموزشی، تأمین امکانات، تخت‌های بیمارستانهای آموزشی و آزمایشگاه‌های لازم، خوابگاه‌های مورد نیاز و پیش بینی بودجه‌های ضروری آموزشی و پژوهشی نتیجه ای جز آسیب جدی به فرایند حساس تربیت پزشک و کیفیت کادر درمان پرورش یافته در بر نخواهد داشت.

شایسته است مسئولین محترم به جای صدور دستور افزایش دانشجویان پزشکی بدون توجه به نظرات کارشناسان دلسوز و پیشکسوت این حیطه به بررسی علل و عوامل افزایش مهاجرت نخبگان و پزشکان تربیت شده موجود به کشورهای دیگر، ترک شغل و روی آوری به مشاغل دیگر، عدم تمایل به ماندگاری در مناطق کم برخوردار و اقبال به حیطه های غیردرمانی بپردازند.

یقیناً بدون توجه و ریشه یابی و پرداختن به حل معضلات و نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی و کاهش انگیزه و امید به آینده، افزایش دستوری تعداد دانشجویان نه تنها رافع مشکلات نخواهد بود بلکه آینده حرفه ای و کیفیت علمی پزشکی کشور را در معرض تهدید و سراشیب سقوط قرار خواهد داد.

جامعه جراحان ایران ضمن هشدار و توصیه به تجدید نظر در تصمیمات و طرح‌های غیر کارشناسی اتخاذ شده آمادگی خود را برای مشاوره و ارائه راه حل‌های علمی و مجرب در این مقوله اعلام می‌نماید.

دکتر ایرج فاضل

رئیس جامعه جراحان ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز