خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمد پزشکان باید سقف معقول داشته باشد/درآمدهای غیرعادی به پزشکی و سلامت مردم صدمه می‌زند/رشد خطاهای پزشکی با افزایش عمل‌های جراحی

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۴۸۸

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه درآمدهای پزشکان باید سقف معقول داشته باشد، گفت: معتقد هستم که درآمدهای غیرعادی در درازمدت هم به پزشکی و هم به سلامت مردم صدمه می‌زند.

ایرج فاضل (رئیس کل سازمان نظام پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان داشت: شخصا معتقد بودم که در آمد پزشکان بخصوص در بخش‌های دولتی باید سقف داشته باشد و اگر سقف نداشته باشد، کنترل آن بسیار مشکل است.

او با اشاره به اینکه اینکه در بخش دولتی درآمد سرشار وجود داشته باشد، تعادل را برهم می‌زند، گفت: از آن بودجه عظیمی که به طرح تحول داده شد؛ درصد کمی دستمزد پزشکان بود که رقم آن زیر 15 درصد بود. باقی این بودجه درحوزه وسایل، ابزارها و امکانات پزشکی صرف شد که خارج از دستمزد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: معتقد هستم که درآمدهای غیرعادی در درازمدت هم به پزشکی و هم به سلامت مردم صدمه می‌زند، خوشبختانه برخی محدودیت‌ها باعث شد که این مساله تا حدودی کنترل شود، اما بازهم بر این باور هستم که باید درآمدها سقف معقول داشته باشد.

فاضل همچنین درباره خطاهای پزشکی و افزایش آمار آن بعد از اجرای طرح تحول سلامت گفت: وقتی تعداد ویزیت‌ها و عمل‌های جراحی بالا برود، احتمال خطای پزشکی نیز افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از این از افزایش خطاهای پزشکی با اجرای طرح تحول سلامت خبر داده و گفته بود؛ افزایش تعداد مراجعات بعد از اجرای این طرح از دلایلی است که موجب نمود بیشتر خطاهای پزشکی شده، البته او تاکید کرده بود؛ افزایش نظارت و پایش، میزان خطاهای پزشکی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز