خبرگزاری کار ایران

سامانه سام «مشاوره آنلاین» در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۹۰

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی گفت: سامانه سام (سامانه مشاوره آنلاین) در دانشگاه‌ها راه اندازی شده است و دانشجویان می‌توانند به صورت صوتی و تصویری با مشاوران ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با هیات رئیسه، مشاوران مراکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی اسلامی و اعضای کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم دیدار و گفتگو کرد. 

نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در این دیدار به نقش مهم مراکز مشاوره در دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ارائه راهکارهای پیشگیرانه در زندگی دانشجویی است. در این زمینه طرح‌های اجرایی در مرکز مشاوره دانشگاه‌ها بر پایه یادگیری مسائل اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌باشد. 

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی، ازدواج آگاهانه، حمایت و نشاط اجتماعی، بررسی مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان مسائل کلانی که مرکز توجه مراکز مشاوره است و سازمان امور دانشجویان برای هر کدام از این موارد برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است. 

نعیمی از ایجاد سامانه سام در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: سامانه سام (سامانه مشاوره آنلاین) است که دانشجویان می‌توانند به صورت صوتی و تصویری با مشاوران ارتباط برقرار کنند. 

وی تصریح کرد: غربالگری و شناسایی دانشجویان، پیشگیری و توانمندسازی اجتماعی دانشجویان، درمان و فعالیت‌های اجتماعی محورهای کلان مورد تامل و بررسی مرکز مشاوره دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان است. 

همچنین در این دیدار رضائی نور با توجه به جایگاه شهر مقدس قم گفت: در دانشگاه صنعتی قم برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب‌های گوناگون برگزار می‌شود. وی افزود: با توجه به مهندسی شدن برنامه‌های فرهنگی، این برنامه‌ها به صورت هدفمند برگزار می‌شود و با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه است. 

رضائی نور بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی در ایجاد آرامش و کاهش تنش‌های دانشجویان بسیار موثر است. همچنین حضور مستمر مسئولین دانشگاه به ویژه هیات رئیسه در خوابگاه‌های دانشجویی و بیان مطالبات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان در ارتباط صمیمانه با دانشجویان با مسئولین دانشگاه بسیار موثر می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز