خبرگزاری کار ایران

نشست هماهنگی اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۳۰۳

نشست هماهنگی اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» با رویکرد امدادی، درمانی، راهنمایی، حمایتی و فرهنگی با حضور رئیس سازمان امداد ونجات، مشاور دبیرکل و مدیران‌عامل استان‌های مشارکت کننده در این طرح، به میزبانی استان قم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر در این نشست ضمن اشاره به اینکه اصالت هلال‌احمر خدمت‌رسانی در بحران است، گفت: جمعیت هلال‌احمر باید ضمن ارائه خدمات در شرایط عادی ایام نیمه شعبان، برنامه‌ریزی مناسب برای زمان وقوع حوادث و بحران‌های احتمالی را پیش‌بینی کند و آمادگی لازم به منظور کاهش اثرات این حوادث را در نظر بگیرد. 

وی افزود: اصالت هلال‌احمر خدمت‌رسانی در بحران و مهم‌ترین دغدغه آن در زمان شکل‌گیری بحران است. از جمله دستگاه‌هایی که توان و تجربه مدیریت و حضور در شرایط سخت و بحرانی را دارد، جمعیت هلال‌احمر است. 

رئیس سازمان امداد ونجات بیان کرد: باید نیرویی به نام احتیاط و ذخیره باشد تا در زمان وقوع بحران باتمام قوا، بحران را کنترل و مدیریت و برای آن غیر از شرایط عادی برنامه‌ریزی کرد. 

محمودی تصریح کرد: مسیرهایی برای خروج اضطراری از بحران، محل استقرار نیروهای هلال‌احمر، انتظامات و سایر موارد، باید قبل از آغاز اجرای این طرح مشخص شود. 

برپایی ۳۱۳ موکب در مسیرهای منتهی به جمکران

در ادامه این نشست، محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: با توجه به حضور مردم مشتاق در ایام نیمه شعبان و لزوم ارائه خدمات مطلوب به زائران، طی هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد، شیوه‌نامه اجرای برنامه در نیمه شعبان با عنوان طرح ملی «منتظران ظهور» ابلاغ شد. 

وی در ادامه افزود: امسال نیز طرح ملی «منتظران ظهور» برای نهمین سال در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و مسیرهای منتهی به این مسجد به مدت ۴ روز، برگزار خواهد شد. 

بهرامی‌بیان کرد: تمام مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران با محدودیت ترافیکی همراه خواهدبود. ۳۱۳ موکب در این مسیرها برپا خواهد شد و عموم مردم به صورت پیاده در این مسیر گام برمی‌دارند و مسیرهای دیگر به پارکینگ‌ها منتهی می‌شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با توجه به تجربه بروز حوادث مختلف در سال‌های گذشته، تصریحکرد: هرساله تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان به صورت ملی با تمام پتانسیل و تجهیزات در اجرای این طرح همکاری می‌کنند. 

وی با اشاره به اجرای رویکرد فرهنگی در این طرح، اعلام کرد: با توجه به تأکید ریاست جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان جوانان، در چهار نقطه ورودی مسجد مقدس جمکران، چهار جایگاه فرهنگی برپا خواهیم کرد. 

بهرامی افزود: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۵ هزار و ۲۳۶ نفر در سال گذشته خدمات امدادی، درمانی و فرهنگی در ایام نیمه شعبان در استان قم ارائه کرد. 

در ادامه جلسه مدیران عامل جمعیت هلال‌احمر استان‌های: مازندران، گیلان، تهران، ایلام، قزوین، اصفهان، مرکزی و البرز طرح‌ها و پیشنهادات عملیاتی خود را درباره آمادگی در زمان بروز بحران هنگام اجرای طرح ملی «منتظران ظهور»، بیان کردند. 

درپایان جلسه، معاون امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان قم به ارائه گزارش تحلیلی از طرح ملی «منتظران ظهور» در اسفند ماه سال ۱۴۰۱، آمار مقایسه‌ای خدمات ارائه شده در چهار سال گذشته و شرح نقشه مسجد مقدس جمکران و مسیرهای منتهی به آن پرداخت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز