خبرگزاری کار ایران

کولیوند:

۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات تا بهمن به ناوگان هلال‌احمر اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۴۸۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات وارد کشور شده و در مرحله ترخیص است، تصریح کرد: ما سال‌ها نوسازی تجهیزات را نداشتیم و امسال این دستگاه‌ها خریداری شد که تا یک ماه آینده به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این جمعیت در سطوح بین المللی اقدامات خوبی انجام داده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران بنا بر اعلام صلیب سرخ در بین پنج کشور اول دنیا از لحاظ تعداد نیروها قرار دارد. 

وی با بیان اینکه امدادرسانی جمعیت هلال احمر در عرصه بین المللی بدون هیچ منتی انجام شده است، یادآور شد: در زلزله افغانستان، ترکیه، سوریه و مراکش جمعیت هلال احمر حضور فعال و پررنگی داشت. 

کولیوند با اعلام اینکه ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات وارد شده و در حال ترخیص آن هستیم، تصریح کرد: ما سال‌ها نوسازی تجهیزات را نداشتیم و امسال این دستگاه‌ها خریداری شد که تا یک ماه آینده به کار گرفته می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر عضویت دارند، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در تولید اندام مصنوعی توفیق خوبی داشته و در آموزش همگانی نیز سه میلیون نفر را به صورت مجازی و حقیقی آموزش داده ایم. نگاه ما این است که اگر آموزش‌ها گسترده شود، تلفات و آسیب‌ها کاهش خواهد یافت. 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر اینکه نگاه ما در آموزش، محله محوری است، گفت: اخیراً جوانان تهرانی را برای امدادرسانی آموزش دادیم تا در زمان مخاطرات بتوانند کمک رسان باشند. 

وی با اشاره به آموزش تیم‌های «سحر» سفیران روحی و روانی، یادآور شد: در حادثه متروپل بسیاری از خانواده‌ها که عزیزانشان زیر آوار بودند، از شدت آلام روحی و روانی می‌خواستند خودکشی کنند که حضور تیم‌های سحر در این حوادث می‌تواند آلام روحی و روانی افراد را کاهش دهد. 

کولیوند با بیان اینکه از ابتدای جنگ در غزه، کمیته بشردوستان تشکیل شد، یادآور شد: جمعیت هلال احمر واقعاً انقلابی است و روحیه‌ای ایثارگرانه و جهادی در این جمعیت وجود دارد. به طوری که به صورت خودجوش تجمعاتی از سوی این جمعیت در سطح کشور در این ایام داشتند. 

وی به کمک‌های بی‌نظیر مردمی به میزان ۱۰ هزار تن اشاره کرد و افزود: بیانیه‌ای از سوی صلیب سرخ با هدایت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صادر شد و علاوه بر آن نقض قوانین بشردوستانه را با موقعیت جغرافیایی احصا کردیم. با ۸۶ کشور هماهنگی صورت گرفت تا این نقض قانون اعلام شود و امضاهای آن در حال جمع آوری است. 

کولیوند با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم از طریق مصر خدمات‌رسانی به مردم غزه را دنبال کنیم، یادآور شد: ما با تمام توان در خدمت مردم کشورمان نیز هستیم و هرجا نیازی به کمک باشد، اقدام خواهیم کرد. 

وی تأکید کرد: هلال احمر از جمعیت خوبی برخوردار است و از تیم مدیریت شهری تهران برای ایجاد آرامش و ایمنی در سطح شهر تقدیر می‌کنیم؛ در سیل امامزاده داوود و حادثه متروپل، تیم‌های مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران حضور خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز