خبرگزاری کار ایران

سومین جلسه جهاد تبیین با موضوع طوفان الاقصی در وزارت علوم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۱۶

سومین جلسه جهاد تبیین و روشنگری با موضوع ابعاد عملیات طوفان الاقصی با مشارکت بسیج کارکنان و امور ایثارگران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل سالن مرکز جذب اعضای هیئت علمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم در ابتدای این جلسه رشید جعفرپور با بیان مقدمه‌ای به اهمیت پرداختن به موضوع تحولات غزه پرداخت که خلاصه‌ای از مباحث طرح شده در ادامه می‌آید: 

عملیات ۷ اکتبر طوفان الاقصی، وجوه تمایزی با سایر رویدادهای نظامی مشابه داشته است که برخی از آن‌ها بدین قرارند: 

نشان دادن توان بالای اطلاعاتی و عملیاتی حماس: به طوریکه حتی با وجود جاسوس‌های متعدد رژیم صهیونیستی، کوچکترین خبری از آن منتشر نشده بود. 

افزایش انسجام درونی گروه‎‌های جهادی فلسطین: احزاب چپ و راست، ملی گرا، اسلام گرا، جهادگر و کمونیسیتی، همگی در کنار هم، متّحد و منسجم برای هدف واحد و اخراج اشغال‌گران، بیش از پیش در کنار هم قرار گرفتند. حتی برخی گمان می‌کردند با توجه به گرایش‌های مختلف عده‌ای از جوانان کرانه باختری، امکان‌عدم همراهی آن‌ها با جریان مقاومت وجود دارد که این فرضیه هم شکست خورد و شاهد حضور همه اقشار جوانان در صحنه بودیم. 

تقویت و انسجام نیروهای مقاومت: سایر نیروهای مقاومت مانند انصار الله یمن، جهاد اسلامی و حزب الله به شکل فزاینده‌ای قوت گرفته و در مقابل یک هدف مشترک، به شکل متحدتری صف‌آرایی کردند. اکنون دیگر تفکر مقاومت، از یک سطح منطقه‌ای فراتر رفته و وارد یک سطح جهانی شده است. 

شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی: به رغم تبلیغات فراوانی که پیرامون توان اطلاعاتی و امنیتی رژیم شده بود، حملات طوفان الاقصی شکل گرفته و ضربات زیادی به بدنه رژیم وارد کرد. 

مخدوش شدن چهره رژیم صهیونیستی نزد مردم خود: وعده امنیت پایداری که به شهروندان خود داده شده بود، در نتیجه حملات طوفان الاقصی پوچ و غیرواقعی شد. 

تغییر سبک نگرش مردم دنیا به قضیه فلسطین: پیش از این، هرچقدر که درمورد ظالم بودن و رژیم و ذی حق بودن مردم فلسطین صحبت می‌شد، باز هم درک بین المللی درستی از حقانیت این مردم و نیات پلید رژیم ایجاد نشده بود. اما جنایات امروز، به بهترین شکل گستره مقاصد ظالمانه و بی‌شرمانه رژیم را برای همه مردم روشن کرد. به طوریکه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ تظاهرات کوچک و بزرگ علیه رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف دنیا گزارش شده است. 

استفاده از سلاح‌های پیشرفته و تکنیک‌های نظامی هوشمندانه: که نشان از افزایش توان نظامی حماس دارد تا جایی که در همین مدت کوتاه، حدود ۳۰۰ تانک پیشرفته نظامی رژیم را که عمدتاً از بهترین انواع امریکایی هستند، منهدم کرده و تعداد قابل توجّهی اسیر گرفته‌اند. 

فاش شدن چهره واقعی رژیم صهیونیستی: به طوری که امروز در میان مردم دنیا به ویژگی‌هایی از قبیل کودک کشی، بیمارکشی، نقض تمامی حقوق انسانی و مانند آن مشهور شده است. 

شدت یافتن روند مهاجرت اتباع رژیم: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و ۸۰ درصد آن‌ها در نظرسنجی‌ها ابراز داشته‌اند که دیگر بر نمی‌گردند. 

اصلاح وجهه حماس در سطح بین الملل: به ویژه ملت‌ها اکنون متوجه شده‌اند که حماس یک گروه غاصب یا تروریست نیست بلکه گروهی است که در راه حفظ ارزش‌های انسانی و حقوق بشر تلاش می‌کند. 

به محاق رفتن روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل: پیش از این، مفهوم عادی‌سازی روابط در حال گسترش و حتی در دستور کار برخی کشورها بود اما با اتفاقات اخیر، چنین مسأله‌ای حداقل تا یک دهه دیگر، امکان‌پذیر نخواهد بود و حتی اگر دولت‌ها چنین قصدی داشته باشند، ملت‌ها نخواهند گذاشت. 

تضعیف شدید صنعت توریسم اسرائیل: پیش از این، رژیم ارقام قابل توجّهی از صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کرد اما آمارها نشان می‌دهد که پس از تهاجم وحشیانه اخیر به غزه، تعداد گردشگران و همچنین مهاجران به شدت افت کرده است. 

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی در پایان اشاره کرد که رویکرد مقاومت رویکردی منطقی و انسان دوستانه است. همانطور که در سخنان رهبر فرزانه انقلاب هم آمده، «ما قصد به دریا ریختن صهیونیست‌ها را نداریم. قصد ما کشتن انسان‌ها نیست. بلکه مقصد ما ایجاد یک دولتی فلسطینی است که در آن، تمام فلسطینیان حق رأی داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند که این‌ها باشند یا نباشند». 

با توجه به نزدیک بودن انتخابات در کشور مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، راهبردهای اصلی مشارکت مردمی در این رویداد مهم را نیز برشمرد: 

مشارکت حداکثری

رقابت سالم

سلامت انتخابات

امنیت انتخابات

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز