خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

آغاز اعزام عمره مفرده از روز ۲۸ آذر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۴۹

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام عمره مفرده از روز ۲۸ آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری خود که ظهر امروز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: با عنایت الهی و حمایت بانک مرکزی، بانک‌های عامل، شرکت هواپیمایی تشرف زائران به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه از روز ۲۸ آذرماه رقم می خورد.

وی ادامه داد: از فردا ثبت نام از متقاضیانی که در بانک‌های عامل ملی و ملت ودیعه گذاشته اند براساس اولویت ۱ تا ۱۵۰ انجام می‌شود که باید به سامانه عمره مراجعه کرده و ثبت نام مقدماتی که شامل گروه بندی است را انجام می دهند.

او افزود: در این مرحله ده ایستگاه پروازی شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، کرمان، اهواز و زاهدان خواهد بود در این مرحله از اعزام که از ۲۸ آذرماه تا ۱۰ اسفند ادامه دارد۷۰ هزار زائر در قالب ۵۵۰ کاروان اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بعد از این زمان، عمره رمضان را خواهیم داشت و اگر بتوانیم عمره شوال را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

حسینی خاطرنشان کرد: مدت زمان سفر ده روز است ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور دارند. در عمره امسال ده گروه قیمتی را داریم که کمترین قیمت با کلیه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و بیشترین گروه قیمت با کلیه خدمات ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است

وی ادامه داد: ظرفیت کاروان از ۹۰ نفر تا ۱۶۰ نفر بسته با ظرفیت ناوگان هوایی متغیر است. این خدمات نیز شامل تمام خدمات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام از متقاضیان جدید انجام نمی شود، گفت: حدود ۵ تا ۶ سال اعزام ودیعه گذاران که حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند زمان لازم است در حال حاضر نیز برای اولویت ۱ تا ۱۵۰ پیامک ارسال شده است. هموطنان می توانند برای تعیین اولویت خود به سایت حج و زیارت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مانعی برای اعزام زنان مجرد وجود ندارد، گفت: در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد سالیانه بین ۸۰۰ تا یک میلیون نفر ظرفیت اعزام داریم.

وی در باره ارز مورد نیاز حجاج گفت: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای تامین ارز انجام داده است. در حال برنامه ریزی برای عمره رمضانیه هستیم. دوره های ۱۶ روزه و ۲۱ روزه برای رمضان در نظر گرفته شده است و در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: ارز همراه مانند سایر سفرهای خارجی است. علت تاخیر در شروع عمره به دلیل تحریم است و ما باید وجوه را به کشور میزبان منتقل می کردیم برای اینکه بتوانیم این روند را تسهیل کنیم جلساتی بین ما و کشور میزبان برگزار شد و اصلی ترین علت این موضوع بود که باعث تاخیر در شروع عمره مفرده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه تلاش دو طرف این است که بتوانیم شرایط مطلوب برای زائران رقم برنیم و امیدواریم سفر خوبی برای زائران رقم بخورد.

وی درباره ارایه تسهیلات به زائران گفت: رایزنی هایی با بانک‌های عامل داشته ایم و تلاش می شود بتوانیم کمکی در این راستا با مشارکت بانک‌ها داشته باشیم.

وی درباره حج تمتع گفت: درخصوص هتل‌ها و تامین مواد اولیه غذایی تفاهماتی صورت گرفته است.

او با اشاره به ظرفیت‌های عمره مانند عمره دانشجویی گفت: باتوجه به ظرفیتی که در حال حاضر داریم فعلا اقدامی در این زمینه نشده است و اگر ظرفیتی ایجاد شود اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز