خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی دبیرخانه هلدینگ گردشگری در شهرداری اتفاق بزرگی است/ امیدواریم سریعتر لایحه «هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران» به شورا ارسال شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۳۲

عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی دبیرخانه هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران گفت: امیدواریم هرچه سریعتر شهرداری تهران نسبت به ارسال لایحه این هلدینگ به شورا اقدام کند.

«سید احمد علوی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام تشکیل «هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران» گفت: مصوبه ما در شورای شهر تشکیل سازمان گردشگری بود اما بعد از اینکه جلوتر رفتیم باتوجه به اینکه در متن مصوبه آمده بود با ادغام سازمان‌ها و شرکت‌ها این سازمان تشکیل شود، دیدیم که این اقدام شدنی نیست و یکی از دلایلی که در این سال‌ها این سازمان تشکیل نشده است همین بند یعنی ادغام سازمان‌ها و شرکت‌ها با هم بوده است. 

وی ادامه داد: براساس این مصوبه باید شرکت‌های برج میلاد، نوسازی اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس و… باهم ادغام می‌شد در حالی که این شرکت‌ها سالهاست به صورت جداگانه فعالیت دارند و هر کدام نیز برند خاص خود را دارند. 

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: بعد ازجلساتی که برگزار کردیم قرار ما بر این شد که این مورد اصلاح شود و در لایحه‌ای که شهرداری تهران برای شورا ارسال می‌کند سازمان گردشگری از سازمان به هلدینگ تبدیل شود. ویژگی هلدینگ نیز این است که این شرکت‌ها با حفظ هویت خودشان در داخل یک مجموعه‌ای به عنوان یک شرکت مادرتخصصی قرار می‌گیرند و هم هویت اصلی شرکت‌ها حفظ می‌شود و همچنین به لحاظ مدیریتی در یک مجموعه یکپارچه اداره می‌شوند. 

علوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی این شرکت‌ها زیرمجموعه‌های قسمت‌های مختلف شهرداری تهران هستند به طور مثال زیرمجموعه خدمات اجتماعی یا خدمات شهری، مناطق ۲۲ گانه، حوزه شهرسازی و برخی نیز زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری هستند و به صورت پراکنده فعالیت خود را ادامه می‌دهند اما با تشکیل هلدینگ همه این مجموعه ها با حفظ برند خود در یک جا متمرکز می شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از تصویب لایحه هلدینگ گردشگری این هلدینگ هم وارد بورس خواهد شد، گفت: درخصوص این که آیا این هلدینگ می‌تواند به ظرفیت‌های اقتصادی شهرداری اضافه کند و موضوعاتی از جمله درآمد و عرضه شدن در بورس را نیز شامل شود، از نکاتی است که در لایحه‌ای که شهرداری تهران به شورا ارسال می‌کند، مشخص خواهد شد. 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هنوز شهرداری تهران لایحه اصلاحیه در این زمینه به شورا ارائه نکرده است. در حال حاضر نیز صرفا دبیرخانه هلدینگ در شهرداری راه اندازی شده است چراکه مصوبه شورا سازمان گردشگری بود بنابراین در شهرداری تهران دبیرخانه هلدینگ راه اندازی شده است. دبیرخانه نیز شامل مجموعه‌هایی است که شهرداری می‌تواند نسبت به راه اندازی آن اقدام کند. 

علوی در پاسخ به این سوال که با توجه به راه اندازی دبیرخانه هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران، آیا شورا شهرداری را ملزم به ارسال هر چه سریعتر لایحه هلدینگ گردشگری به شورا کرده است، تصریح کرد: ما امیدواریم که سریعتر این لایحه از سوی شهرداری تهران به شورا ارسال شود اما نکته این است که بالاخره  همین اندازه که شهرداری پذیرفته است که این هلدینگ تشکیل شود و راهکارهای مشخص آن تدوین شود و در داخل مدیریت شهری نیز این اهتمام وجود دارد و از همین رو این دبیرخانه آغاز به کار کرده است به نظرم به اندازه ۱۲ سالی که این موضوع احصا شده بود اما نمی‌توانستند برای آن راهکاری بیندیشند، اتفاق بزرگی است. اما باید تلاش کنیم که زودتر این اتفاق بزرگ را نهایی کنیم. 

وی ادامه داد: تشکیل هلدینگ گردشگری حتی در حد دبیرخانه یک اتفاق بزرگ است چراکه سال‌ها مدیریت شهری به دنبال این موضوع بود اما اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز