خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تاکید کرد:

لزوم تعامل و هم‌افزایی پلیس با مراکز علمی و پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۱۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: برای تبدیل شدن به یک پلیس حرفه‌ای و به‌روز، نیازمند هم‌افزایی و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی کشور هستیم.

 به گزارش ایلنا، سردار ایرج کاکاوند در سومین جلسه شورای پژوهش و دانش پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا که با حضور اساتید دانشگاه‌های مختلف تهران و شماری از مدیران فراجا برگزار شد، اظهار داشت: برای تبدیل شدن به یک پلیس علمی، حرفه‌ای و به‌روز، نیازمند هم‌افزایی، تعامل و تشریک مساعی با مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. بی‌تردید با تکیه بر تحقیقات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود می‌توان شاهد موفقیت‌های چشمگیری در عرصه مبارزه با مواد مخدر در کشور بود. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به جایگاه ویژه تحقیقات و پژوهش در مجموعه انتظامی کشور به‌ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و نیز تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور، تحول عظیمی در عرصه پژوهش و تحقیق به وجود آمده است و مجموعه انتظامی کشور در مراکز علمی و فناوری جایگاه خوبی را پیدا کرده و همگام و همپای آنها حرکت می‌کند و حتی در برخی موضوعات شاهد پیشی گرفتن از آنان هستیم. 

وی همچنین به ضرورت کشف علمی جرایم در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیچیده شدن جرایم در دنیای امروز، بدون کار علمی و بدون ابزار علم و دانش نمی‌توان بر جرایم فائق آمد؛ بدون شک افزایش موفقیت در انجام ماموریت‌ها، ارتقای دانش تخصصی کارکنان، توسعه اشراف اطلاعاتی در شناسایی و کنترل کانون‌های جرم‌خیز مواد مخدر، هوشمندسازی، اقدامات مقابله‌ای پلیس و ... بدون کار علمی، عملی نخواهد شد. 

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود، تحقیق و پژوهش را یکی از مولفه‌های تامین امنیت پایدار در کشور برشمرد و اضافه کرد: از آنجایی که تامین و توسعه امنیت پایدار یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی کشور است، پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از یک سو با هدف افزایش اعتماد و سرمایه‌های اجتماعی و از سوی دیگر برای رفع دغدغه های شهروندان در زمینه پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر، پژوهش‌محوری در انجام ماموریت‌ها و طرح‌های مقابله‌ای را در دستور کار خود قرار داده است. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، در این جلسه، اساتید مدعو که از اعضای برجسته هیات‌علمی دانشگاه‌های مطرح تهران بودند، ضمن اظهار نظر پیرامون اولویت‌های پژوهشی پلیس، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری علمی در حوزه تحقیقات صنعتی و غیرصنعتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اعلام کردند و در پایان، احکام عضویت در شورای علمی پژوهشی به اعضای حاضر در جلسه اهدا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز