خبرگزاری کار ایران

در نشست رئیس شورای شهر با پلیس مبارزه با مواد مخدر بررسی شد؛

راهکارهای جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۶۱

در نشست مشترک رئیس شورای شهر تهران و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، موانع، مشکلات و راهکارهای مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان در سطح شهر تهران بررسی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بر ضرورت پیشگیری و مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی ناشی از آن از جمله مساله معتادان متجاهر که از مطالبات مهم شهروندان تهرانی است، تاکید کرد و گفت: اقدامات مقطعی برای مبارزه با مواد مخدر جوابگوی کلان‌شهر تهران نیست و همه سازمان‌های دخیل در این ماموریت، باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 

وی افزود: با انجام اقدامات هم‌افزا در به‌کارگیری تجهیزات و امکانات موجود و سازماندهی آن در امر مبارزه با مواد مخدر می‌توانیم مبارزه‌ای هدفمند با اعتیاد داشته باشیم و این امر، نیازمند کار کارشناسی و جلسات مستمر و پیگیری و عمل به مصوبات قابل اجرا است که انشاءالله در جلسات شورا و شهرداری تهران به این موضوع ورود خواهد شد. از پلیس نیز دعوت می‌کنیم تا به راهکارهای کاربردی مشترک برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که موضوع مبارزه با مواد مخدر، یک دغدغه ملی است، گفت: جمهوری اسلامی اقدامات شایسته‌ای را در مبارزه با مواد مخدر انجام داده که این اقدامات حتی برای جوانان سایر کشورهای دنیا نیز بسیار تاثیرگذار و بااهمیت بوده است و ما شاهد اقدامات خوب پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر تهران هستیم. 

وی همچنین به علل مهاجرت افراد از استان‌های مختلف کشور به کلان‌شهر تهران و پیامدهای ناشی از آن اشاره کرد و افزود: برخی افراد به علت نداشتن شغل و حرفه مناسب، در حاشیه و مناطق آلوده شهر تهران سکونت دارند و برخی از آنها برای امرار معاش خود اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند و بعضی از این‌ها نیز در این راستا گرفتار مصرف مواد مخدر می‌شوند. 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در ابتدای این جلسه، ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گزارشی از اقدامات پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در کلان‌شهر تهران را ارائه کرد و به بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات امر مبارزه با مواد مخدر در پایتخت پرداخت. 

وی در ادامه ضمن اشاره به نگرانی و مطالبات مردم در امر مبارزه با مواد مخدر بخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان در سطح کشور و به‌ویژه شهر تهران گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با تمام امکانات از مرز تا عمق کشور با برنامه‌ریزی‌های دقیق، باندها و قاچاقچیان مواد مخدر و حتی خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را در سطح معابر و انظار عمومی تا پایین‌ترین سطح آن یعنی روستاها دنبال می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ضمن تاکید بر طاقت‌فرسا بودن فرآیند دستگیری و جمع‌آوری روزانه خرده‌فروشان و معتادان متجاهر گفت: پلیس پیوسته خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را در سطح کشور و بخصوص در کلان‌شهر تهران دستگیر و جمع آوری می‌کند. البته ضمن تشکر از تلاش همه دستگاه‌ها دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر، لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود. 

کاکاوند در پایان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و جرایم ناشی یا متأثر از اعتیاد از جمله سرقت، قتل، طلاق، جرائم اخلاقی که بر اثر بی‌توجهی خانواده‌ها و مسئولان سازمان‌ها و نهادها نسبت به جوانان صورت می‌گیرد، بیان کرد: عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد ماموریت‌های پلیس را در کنترل عرضه و تقاضای مواد مخدر تحت تاثیر قرار داده است و در این خصوص باید اقدامات معنادار و زیربنایی در تحقق بخشیدن به امنیت و آرامش مردم، پیشگیری از اعتیاد، توانمند ساختن و مهارت‌افزایی به خانواده‌های در معرض آسیب انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز