خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری حداقل چهار طرح درخصوص شناسایی علل مهاجرت از کشور/ به دنبال راهکارهایی برای معکوس یا کند کردن روند خروج نخبگان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۵۱

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی گفت: ما حداقل چهار طرح را به صورت جدی در زمینه علل مهاجرت نخبگان حوزه علوم پزشکی پیگیری می‌کنیم؛ علاوه بر شناسایی علل، به دنبال راهکارهایی برای معکوس یا کند کردن روند مهاجرت نخبگان هستیم.

«احسان شریفی پور» رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد ارتقای دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه و فرایندهای پژوهشی توضیح داد: ما سعی می‌کنیم عملکردهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را بررسی کنیم. در طرح رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی علوم پزشکی نیز سعی شده با تعریف شاخص‌های واقعی، وضعیت دانشگاه و دانشکده‌ها سنجیده شود تا نتیجه حاصل دقیق و کاربردی باشد. 

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در ادامه بیان کرد: درست است که ما این مطالعات تحقیقاتی را انجام می‌دهیم، اما سعی می‌کنیم آنچه به عنوان نکات مورد نیاز برای تغییرات و تحولات به دست می‌آوریم را در اختیار مقامات عالی‌تر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مانند معاونین و شخص وزیر قرار می‌دهیم چراکه آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای چنین تحولی، باید چه اقداماتی کرد. بنابراین در فرایندهای اجرایی تبدیل دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه ما تصمیم نمی‌گیریم. 

وی در ادامه رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی تصریح کرد: کاری که ما می‌کنیم این است که شاخص‌های استاندارد، به روز و متناسب با پیشرفت‌های بومی و فعالیت‌های جدید در سایر کشورها و مفید برای کشور خودمان را آماده کنیم و با این کار به چهارچوبی که منجر به تحول می‌شود، دست پیدا می‌کنیم. 

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی عنوان کرد: از این طریق دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت سالانه ارزیابی می‌شود. پس از ارزیابی، اینکه قرار است چه تصمیمی برای این واحدهای دانشگاهی اتخاذ شود، را نمی‌دانیم و تصمیم گیری در مورد آن در اختیار مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی هم نیست. 

شریفی‌پور در مورد اقدامات تحقیقاتی پیرامون شناسایی علل مهاجرت نخبگان حوزه علوم پزشکی از کشور نیز اظهار کرد: ما حداقل چهار طرح را به صورت جدی در همین زمینه پیگیری می‌کنیم؛ یکی از اهداف ما که همایش شیخ الرئیس نیز به دنبال آن بود، بحث امیدآفرینی، به کار گیری نخبگان و حمایت جدی از آن‌هاست. 

شریفی‌پور در ادامه تاکید کرد: لازم است از کسانی که در زمینه علوم پزشکی صاحب ایده هستند؛ چه در سطح استارتاپ‌ها و شرکت ها، چه در سطح اساتید و دانشجویان حمایت شود. ما سعی می‌کنیم در حد توان خودمان آن‌ها را هم شناسایی کنیم هم بستری فراهم کنیم تا به کار در کشور دلگرم شوند. ضمن اینکه با حمایت از این افراد کمک کنیم تا کارشان را انجام دهند و به دستاورد علمی خود برسند. 

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی ضمن اشاره به فرایند دائمی آسیب‌شناسی مسائل مبتلابه در این مرکز خاطر نشان کرد: ما همیشه عواملی که موجب رفتن نخبگان شده است را بررسی کرده‌ایم ضمن اینکه علاوه بر شناسایی علل، به دنبال راهکارهایی برای معکوس یا کند کردن روند مهاجرت نخبگان هستیم و این موضوع برای ما جدی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز