خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

کشف بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در تهران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون/ مبارزه با عرضه قرص‌های روانگردان در عطاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۴۶

رئیس پلیس پایتخت ضمن تاکید بر مبارزه پلیس با عرضه قرص‌های روانگردان در عطاری‌ها گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در سطح تهران بزرگ کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز در حاشیه طرح انهدام باندهای ترانزیت مواد مخدر که در محل پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر پلیس تهران توانست یک تریلی حامل مواد مخدر شامل ۵۰۰ کیلوگرم هروئین را کشف کند که در این راستا سه نفر دستگیر شدند. 

وی افزود: در این پرونده، بسته‌بندی مواد مخدر با دقت زیادی انجام شده بود تا بو به بیرون درز نکند و سگ‌های موادیاب را به دردسر و اشتباه بیندازد. جاسازی مواد مخدر نیز بسیار حرفه‌ای بود و این محموله از مرزهای شرقی کشور وارد تهران شده بود. 

محمدیان تاکید کرد: امروز قابل افتخار است که پلیس تهران تا این میزان اشراف اطلاعاتی دارد که چندین باند حرفه‌ای توزیع و ترانزیت مواد مخدر را شناسایی و منهدم کرده است. ارزش مادی محموله اخیر هروئین کشف‌شده، حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است. 

انهدام باندی که قرص‌های مخدر را در عطاری‌ها توزیع می‌کردند

رئیس پلیس پایتخت همچنین از کنترل عطاری‌ها به عنوان یکی از عرصه‌های مبارزه پلیس با قاچاق مواد مخدر نام برد و اظهار داشت: تعداد این واحدهای صنفی زیاد شده است و همکاران ما در اداره اماکن متوجه یک باند شدند که قرص‌های ترامادول و برخی از دیگر انواع مواد مخدر که به صورت قاچاق یا غیرقاچاق هستند را در عطاری‌ها توزیع می‌کردند. 

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: با تلاش همکارانم، این باند شناسایی و منهدم شد و ۵۱۵ هزار قرص مخدر از این باند کشف و سه نفر دستگیر شدند. همچنین مشاهده کردیم برخی عطاری‌ها نیز به اسم قرص‌های لاغری مواد مخدر را می‌فروختند که با آن‌ها هم برخود شد. 

وی در ادامه گفت: از ابتدای آبان‌ماه تا کنون بیش از ۳ تن مواد مخدر و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون نیز بالغ بر ۱۶ تن انواع مخدر در سطح تهران بزرگ کشف کرده‌ایم. 

دستگیری ۱۲ هزار خرده‌فروش در سال ۱۴۰۲ در تهران 

محمدیان با تاکید بر این که مردم از پلیس انتظار دارند که با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر با جدیت برخورد کند، عنوان کرد: ما فشار را روی این گروه از توزیع‌کنندگان گذاشته‌ایم و از خود شهروندان هم انتظار داریم که خرده‌فروشان را به ما معرفی کنند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فروش و توزیع مواد مخدر در فضای مجازی نیز گفت: پلیس‌های تخصصی فتا و مبارزه با مواد مخدر پایتخت، این موضوعات را با دقت رصد می‌کنند و بخشی از کشفیات ما در همین زمینه است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم پایتخت همکاری خوبی با پلیس دارند و اطلاعات مناسبی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر در اختیار پلیس می‌گذارند. در همین راستا در آبان‌ماه حدود ۵۰۰ خرده‌فروش و از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۲ هزار توزیع‌کننده خرد مواد مخدر در سطح تهران بزرگ دستگیر شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز