خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۵۰

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای در بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین افتتاح «نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی»، با بیان اینکه مسئله پیشگیری بسیار مهم است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود گفت: نوجوانان و جوانان ما در سن و سالی هستند و تغییراتی در زندگی‌شان حاصل می‌شود که بیشتر در معرض هستند و به هر حال سرد و گرم زندگی را نچشیده اند. افرادی با شگردهای گوناگون آن‌ها را در دام می‌اندازد. از این جهت باید مراقبت شود. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر فرزندانی تربیت نکنیم که اعتماد به نفس داشته باشند و نتوانند موثر واقع باشند، تحت تاثیر تبلیغات روش‌ها قرار می‌گیرند و بعد به آن سمت و سو حرکت می‌کنند لذا در وهله اول خانواده و سپس مدرسه و رسانه نقش بی‌بدیلی را ایفا میکند. 

حسینی با اشاره به هزینه‌هایی که برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرداختیم، گفت: ۲۰ سال آمریکایی‌ها در افغانستان این کشور را تحت اشغال و سیطره خود داشتند، اما آیا تولید مواد مخدر و صادرات آن کاهش پیدا کرد؟ 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای در بیاورند. بجای اینکه بار از جامعه بردارند بلکه باری بر دوش جامعه باشند. لذا باید در این زمینه مراقب باشیم و این پشت صحنه‌ها را برای دانش آموزان بیان کنیم نگوییم آن‌ها نمی‌فهمند. هم اکنون در ایران ده‌ها پایگاه اینترنتی راه اندازی کردند که مروج مواد مخدر است و انواع و اقسام شگردها را چه فارسی زبان و چه غیر فارسی زبان آموزش می‌دهد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات خانواده‌های پر آسیب خاطرنشان‌کرد: باید کانون خانواده از ابتدا کانون گرم و صمیمی باشد و اینگونه نباشد که پدر و مادر به فکر شغل و کارشان باشند و فرزندان را رها کنند.

وی ادامه داد: اگر ریشه‌یابی شود که چه عواملی سبب می‌شود بچه‌هایمان به این سمت و سو سوق می‌دهد می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم و اجازه ندهیم بچه‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. 

حسینی با اشاره به تبلیغات فضای مجازی مبنی برتری یک روزه اعتیاد گفت: برخی ادعا می‌کنند با مصرف مواد مخدر گرفتار نمی‌شوند یا برخی ترک اعتیاد یک روزه و تضمینی را تبلیغ می‌کنند، نمی‌دانم ستاد مبارزه با مواد مخدر تا چه حد با این تبلیغات برخورد می‌کند. مگر می‌شود کسی که در یک منجلاب و باتلاق فرو رفته یک لحظه اراده کند و همه چیز رفع شود. ترک اعتیاد خوب است و باید انجام شود اما اینکه بخواهیم آن را راحت جلوه دهیم که هر زمان خواستیم می‌توانیم ترک کنیم و از این مسیر برگردیم درست نیست. 

وی تصریح کرد: نه افراط و نه تفریط باید باشد، بلکه باید مراقبت باشد. برخی اوقات فرزندان ما فکر می‌کنند فرد معتاد باید یک فرد ژولیده باشد درحالی که یک فرد معمولی و اتوکشیده هم می‌تواند، معتاد باشد. افراد معتاد هم خودشان چندین نفر را معتاد می‌کنند و این تداوم پیدا می‌کند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در کنار ورزشکاران که نقش آفرین هستند، هنرمندان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند. در قالب هنر می‌توانیم مضامین بسیاری را منتقل کنیم. هنرمندان پای کار بیایند و یک سفیر روشنگری باشند. 

وی با اشاره به جمع آوری بطری آب برای غزه توسط دانش آموزان تصریح کرد: بچه‌ها با فطرت پاک خودشان در حوزه ایجابی و هنر و ورزش بیایند اما وقتی ما برنامه نداشته باشیم این فرزندان به مسیرهای دیگری جذب می‌شوند. بجای اینکه دیگران بیایند جاذبه ایجاد کنند و بچه‌های ما را طعمه اهداف شیطانی خود قرار دهند ما بیاییم دیگرانی که ضعف و سستی دارند را جذب کنیم. 

حسینی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال آسیب به کشور از طریق گمراه کردن نوجوانان و جوانان است تا آن‌ها را از وظایف خود در قبال جامعه و کشور بازدارد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور، توان بازدارندگی را برای حوزه اعتیاد یک امر واجب دانست و تاکید کرد: هر زمان ضعف داشته باشیم اعتیاد با قدرت بیشتری جامعه ما را مورد حمله قرار خواهد داد به همین منظور باید ابتدا پشت صحنه‌ها به دانش آموزان گفته شود. 

وی تاکید کرد: نوجوانان ما درک و فهم مناسبی دارند و باید آن‌ها را امین دانست و همه ناگفته‌ها را به آن‌ها منتقل کرد. باید چشمان فرزندانمان را نسبت به آسیب اعتیاد باز کنیم تا خود به عامل بازدارنده تبدیل شوند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: حرکت به سمت مصرف مخدر و اعتیاد عوامل متعددی دارد که البته در این میان مهمترین عامل مربوط به مسائل خانوادگی است و می‌توان از طریق آگاه‌سازی با اعتیاد مقابله کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز