خبرگزاری کار ایران

پوستر طرح ملی «نذر خدمت» هلال احمر رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۲۱

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: همزمان با زمان آغاز اجرای طرح ملی «نذر خدمت» جمعیت هلال‌احمر در نیمه دوم آبان ماه جاری، از پوستر تبلیغاتی و اطلاع رسانی این طرح رونمایی شد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی اظهار کرد: این طرح ملی با اهداف مختلف و متنوع محرومیت زدایی، خدمات زیست محیطی و آب رسانی، خدمات سلامت محور و آموزش و توانمندسازی مردم ساکن در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور و با تاکید بر مناطق متاثر از تغییرات اقلیمی و خشکسالی اجرا خواهد شد.

 

سلیمی‌ بیان کرد: این طرح در طی پنج سال گذشته با عنوان نذر آب اجرا شد اما در دوره ششم با افزوده شدن دیگر خدمات داوطلبانه و بشردوستانه، عنوان آن به طرح نذر خدمت تغییر کرد و مقرر شد از نیمه آبان‌ماه جاری عملیات اجرایی طرح ارتقا یافته نذر آب در قالب طرح «نذر خدمت» آغاز شود.

وی در خصوص جزئیات طرح نذر خدمت گفت: رویکردهای برنامه نذر خدمت شامل خدمات زیست محیطی و آب‌رسانی، خدمات سلامت محور، محرومیت‌زدایی و آموزش و توانمندسازی است که در رویکرد «خدمات زیست محیطی و آب‌رسانی»، تأمین آب شرب پایدار و سالم، تأمین آب کشاورزی با سیستم‌های آبرسانی نوین و ترمیم شبکه‌های داخلی آب منازل و معابر در دستور کار است.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: در بخش «خدمات سلامت محور»، پایش و غربالگری بیماری‌های شایع در منطقه، ارائه خدمات تشخیص و ارجاع، ارائه خدمات توانبخشی و ارائه خدمات دارویی، بهداشتی و درمانی رایگان به ساکنین و اهالی مناطق کمتر برخوردار پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است.

سلیمی اضافه کرد: در رویکرد «محرومیت زدایی» تهیه اقلام مورد نیاز برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی جامعه هدف بر اساس نیازسنجی قبلی، کمک به برندسازی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در منطقه و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط پایدار استارتاپ‌ها با ظرفیت‌های تولیدی در جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.

وی توضیح داد: در بخش «آموزش و توانمندسازی» نیز آموزش الگوهای کشت جایگزین و استفاده از سیستم‌های آبرسانی نوین، آموزش راهکارهای تاب‌آوری در مواجهه با تغییرات اقلیمی‌ با تأکید بر خشکسالی، آموزش بهداشت باروری، آموزش خودمراقبتی بهداشتی کودکان و والدین، آموزش آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برگزاری دوره‌های مهارتی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای اشتغال ساکنین و توانمندسازی افراد کمتر برخوردار با آموزش تولید صنایع دستی اجرا می‌شود.

سلیمی‌توضیح داد: اعزام تیم‌های اجرایی به منطقه و ارائه خدمات زیست محیطی، بهداشتی، حمایتی و آموزشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب کاروان سلامت با حضور مدیران ستادی جمعیت هلال احمر در مناطق مد نظر نیز دیگر اقدامات اجرایی این طرح خواهد بود.

رئیس سازمان داوطلبان در پایان گفت: عموم هموطنان و خیرین و حامیان می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ پست بانک و شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۱۹۹۹۹۹۹ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* در این طرح ملی و عام المنفعه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز