خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران خبر داد:

پلمب ۲۷ خانه پلاک قرمز و ۴۰ مرکز نگهداری ضایعات/جمع آوری ۱۴۰۰تبعه خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۲۹

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری ۱۴۰۰ تبعه خارجی که در خانه‌های پلاک قرمز تردد می‌کردند، خبر داد و گفت: پلیس در حال حاضر نه‌تنها به پاک‌سازی معابر از معتادان متجاهر توجه دارد، بلکه روی پلمب مکان‌های پنهان شدن این افراد یعنی خانه‌های پلاک قرمز نیز تمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه) در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر تهران که در محل کلانتری ۱۱۶ مولوی در حوالی میدان شوش برگزار شد، گفت: اقدامات مستمر پلیس تهران بزرگ برای پاک‌سازی محدوده‌های شوش، هرندی و دروازه غار از معتادان متجاهر از ۲۶ بهمن سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سردار رادان، فرمانده محترم انتظامی کشور بارها تاکید کرده‌اند که باید مردم ما را قضاوت کنند و از تاریخ مذکور تا کنون، هر روز به صورت مستمر معتادان، مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش را جمع‌آوری کرده‌ایم و میزان موفقیت پلیس در این طرح را خود شهروندان می‌توانند ارزیابی کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: اگرچه به واسطه اقدامات پلیس، اکنون مردم این محله‌ها دیگر ظاهر زشتی را در معابر در طول روز نمی‌بینند، اما هنوز گاهی اوقات بخصوص در طول شب، معتادان در خانه‌های موسوم به پلاک قرمز پاتوق می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری تهران توانسته‌ایم مکان‌های اختفای معتادان متجاهر را شناسایی کنیم و در این راستا ۲۷ خانه پلاک قرمز و ۴۰ مرکز نگهداری ضایعات را پلمب کرده‌ایم. همچنین در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، یک هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی را که عمدتا در خانه‌های پلاک قرمز تردد می‌کردند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

محمدیان با بیان این که با اقدامات پلیس، چند مرکز فسق و فجور در محلات جنوبی تهران شناسایی و پلمب شد، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به روزی برسیم که تمام خانه‌های پلاک قرمز و مراکز وقوع انواع تخلفات در محلات جنوبی پایتخت را پاک‌سازی کرده باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با هشدار شدید به مالکان خانه‌های پلاک قرمز گفت: این افراد باید هرچه زودتر  برای تعیین تکلیف املاک خود مراجعه کنند. البته ما در این خانه‌ها را بسته‌ایم و انشعابات آنها را قطع کرده‌ایم تا خلافکاران دیگر نتوانند از این خانه‌ها به عنوان پاتوق استفاده کنند.

محمدیان خاطرنشان کرد: در خواست ما از قوه قضاییه و شهرداری تهران تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز است. البته خود ما در حال حاضر نه‌تنها به پاک‌سازی معابر از معتادان متجاهر توجه داریم، بلکه روی پلمب مکان‌های پنهان شدن این افراد یعنی خانه‌های پلاک قرمز نیز تمرکز کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: برخی از افرادی که در طرح‌های پلیس جمع‌آوری می‌شوند، به دلیل کهولت سن یا کارتن‌خواب بودن به معتادها شبیه هستند، اما به مواد مخدر اعتیاد ندارند و خلافی هم انجام نمی‌دهند. بیشتر این افراد از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند و باید با کمک دستگاه‌های امدادی کشور به دامان خانواده‌های خود بازگردانده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز