خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای راه‌اندازی مرکز آموزش در موسسات متقاضی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۰۸

قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با موسسات و شرکت‌هایی که متقاضی راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی با شرایط لازم طبق استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد.

به گزارش ایلنا، اصغر کشت‌کار در حاشیه بازدید از نیروگاه تولید برق خلیج فارس به عنوان متقاضی تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی اظهار داشت: ارزشمند است که نیروگاه خلیج فارس به دنبال تربیت نیروی توانمند جهت صنعت انرژی استان و همچنین انجام مسئولیت اجتماعی با زیر پوشش قرار دادن جمعیت پیرامون است. 

وی با اشاره به ضرورت آمایش سرزمینی جهت صدور مجوز راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی افزود: علاوه بر فضای مورد نیاز آموزشی و کارگاهی و تامین مدرس، آمایش سرزمینی درخصوص میزان دانش آموز و بهره مندی از این مرکز در آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اگر مجموعه‌ای مانند نیروگاه برق خلیج فارس متقاضی راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی با رعایت تمامی استاندارد‌ها باشد استقبال می‌کنیم. 

در ادامه این دیدار، دکتر عامری مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس اظهار داشت: برای ارتقا و تبدیل واحدهای تولید برق به سیکل ترکیبی، نیازمند پرورش نیروی توانمند و کارآمد هستیم. 

در ادامه این بازدید، دکتر عامری مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس با بیان اینکه می‌توان هرمزگان را قطب تامین انرژی کشور دانست، افزود: به منطقه هرمزگان با وجود نیروگاه‌های مختلف برق، پالایشگاه‌های نفت و گاز و آب شیرین کن‌های متعدد به جای قطب اقتصادی باید قطب انرژی گفت. 

وی خاطر نشان کرد: تنها در بخش تعمیرات و نگهداری این حجم عظیم از کارخانه‌های تولید انرژی نیازمند کادر مجرب و توانمند بومی هستیم که راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی در نیروگاه خلیج فارس می‌تواند نیروی مورد نیاز را تامین کند. 

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس با اشاره به بهره گیری از ظرفیت اساتید صنعت و انرژی در آینده گفت: برای تامین مدرس جهت برگزاری دوره در مرکز آموزشی علمی کاربردی در آینده با مشکل روبرو نخواهیم شد و از اساتید مجرب و مدرسین خبره در حوزه صنایع و انرژی بهره خواهیم گرفت. 

محمود صباحی زاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان نیز با اشاره به سند آمایش عالی مهارتی استان که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین شده یکی از نیازهای اساسی احصا شده، توجه جدی به حوزه انرژی است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، وی افزود: تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی با ماموریت انرژی می‌تواند نیاز استان که قطب تولید انرژی در دهه آینده خواهد بود می‌تواند کمبود تکنسین متخصص را مرتفع نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز