خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

دارندگان بیمه سلامت می‌توانند از پوشش بیمه خدمات روانشناسی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۹۸

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر فقط دارندگان بیمه سلامت از بیمه خدمات روانشناسی می‌توانند استفاده کنند از پوشش ۷۰ درصدی تعرفه خدمات روانشناسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، درباره پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی گفت: در حال حاضر این اقدام در بیمه سلامت وارد سامانه ها شد و خدمات شامل مشاوره و ویزیت می شود.

وی ادامه داد: خدمات روانشناسی گستردگی دارد و روانشناسی فردی، گروهی و خانوادگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. 

ناصحی با بیان اینکه تعرفه این خدمات در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده گفت: دارندگان بیمه سلامت می‌توانند از پوشش بیمه خدمات روانشناسی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعرفه گفت: مراکزی طرف قرارداد با ما هستند ۷۰ درصد تعرفه خدمات شان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: ۱۷ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه است و این خدمات برای مادران باردار و بیماران صعب‌العلاج رایگان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بیمه اتباع گفت: اینکه تبعه یک کشور دیگر وارد کشور می‌شود باید بیمه شود پیشنهاد ما این است که اگر سازمان حمایتی نیست خود فرد با پرداخت تعرفه بیمه شود. حتما باید غربالگری شوند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که کارت دارند ۲۰۰ هزار نفر بیمه هستند حق بیمه حدود ۵۰ درصد از طریق کمیساریای عالی حقوق بشر پرداخت می شود و مابقی توسط دولت تامین می‌شود. حق بیمه این افراد دو برابر افراد ایرانی است و باید این هزینه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دهک چهار و پنج امسال بیمه شده‌اند و هر ایرانی باید یک بیمه پایه داشته باشد و ما توانستیم امسال دهک چهار و پنج را به طور رایگان بیمه کنیم. 

وی ادامه داد: در زمینه ناباروری امسال با بیش از ۱۹۰ مرکز قرارداد داریم در ناباروری خدمات تشخیص، درمان و دارو پوشش داده می شود و هزینه های ما نسبت به سال گذشته ۲۷۰ درصد رشد داشته است. هزینه پنهان در بخش دولتی در خصوص ناباروری نداریم. 

وی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه سلامت همه سازمان‌های بیمه گر باید این خدمات را پوشش دهند اما در حال حاضر فقط بیمه سلامت اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده است.

ناصحی درباره پیگیری بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال نیز تصریح کرد: نظام سلامت و قانون جوانی جمعیت بر افزایش تولدها در ضمن افزایش تامین سلامت آنها تاکید دارد. مادران باردار و فرزندان آنها تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه هستند و اکنون یک گام به جلو این است که حتی خدمات کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی تحت پوشش بیمه رایگان باشد. نظر هیئت دولت در این خصوص مثبت است اما باید مراحل دیگر در شورای عالی بیمه پیگیری شود.

وی ادامه داد: سعی کردیم سنین قبل از مدرسه پوشش داده شود که قبل از سنجش پزشکی مدارس باشد و خانواده‌ها راحت‌تر مراجعه کنند.همه خدمات تحت پوشش بیمه شامل بستری و سرپایی در این زمینه برای کودکان زیر ۷ سال پوشش خواهد داده شد.

ناصحی ادامه داد: روستاییان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند. روستاییان وقتی با نظام ارجاع به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند، ۹۰ درصد هزینه‌ها در حوزه بستری و ۷۰ درصد در سرپایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. 

ادامه دارد....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز