خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره چرایی عدم اجرای طرح دارورسان در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۵۰۴

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره چرایی عدم اجرای طرح داروسان در سراسر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره طرح داروسان که به صورت پایلوت در تهران انجام شده است، گفت: این طرح در حال حاضر در استان تهران در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در کل کشور انجام می‌شود، ادامه داد: هنوز در سراسر کشور این طرح اجرایی نشده است. موانعی وجود دارد و اختلاف نظری در حوزه معاونت دارو و غذا داریم که اگر این موانع و اختلاف نظرها رفع شود، اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: درحال حاضر در خصوص داروی بیماران‌ام اس این طرح در حال انجام است و نتایج خوبی را به همراه داشته است. به نظر ما گسترش این کار به داروخانه‌های خصوصی نیز می‌تواند در اجرای این طرح کمک کننده باشد.

ناصحی همچنین درخصوص نگهداری پزشکان در مناطق محروم و روستایی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تفاهم نامه روستایی با معاونت بهداشت برای مناطق مرزی، جزایر اقدامات خوبی در راستای نگهداری پزشک صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد داده بودیم که امسال بتوانیم با همکاری معاونت بهداشتی در شاخص‌های این مناطق تغییر جدی ایجاد کنیم به ویژه شاخص‌های دسترسی را افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم دریافتی پزشک را افزایش دهیم تا بعد از دو سال که طرحش به پایان رسید، باز هم رغبت پیدا کند تا این خدمات را در این جزایر ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر الان پزشکان، پرستاران و ماماها در این مناطق ماندگاری ندارند و این چرخه باعث می‌شود در بسیاری از مناطق به ویژه در استان سیستان و بلوچستان خالی از پزشک باشد، تصریح کرد: این تفاهم نامه در حال نهایی شدن است و ما معوقات را از ابتدای سال پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز