خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

ارائه ۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۷۱

یکی از علل کمبود دارو، افزایش تعداد داروخانه‌هاست

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از راه‌اندازی معاونت پیشگیری در بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در دو سال گذشته گفت: در این دو سال تلاش شده است تا پرداخت ها به روز باشد و تا پایان تیرماه مبالغ در خصوص پزشک خانواده روستایی و نسخ الکترونیک تا تیرماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با وجود کمبود منابع پرداختها به موقع انجام شود، گفت: در نظام ارجاع ۴ میلیون جمعیت با بیش از ۳ هزار پزشک مرتبط شده اند. همچنین معاونت پیشگیری در بیمه سلامت راه اندازی شده است. نگاه ما این است که بیمه باید سهم خود را در ارتقای سلامت مردم به ویژه در سطح یک یعنی پیشگیری ایفا کند. اگر از بیماری ها پیشگیری شود از هزینه های هنگفت در بخش سلامت پیشگیری می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به ورود بیمه سلامت به بخش توانبخشی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ میلیارد تومان برای کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، ارتوپدی و بیش از ۶ میلیارد برای فیزیوتراپی هزینه شده است. بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در سال ۱۴۰۱ هزینه کرده‌ایم. همچنین از بیماران اتیسم حمایت‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر موضوع پرونده الکترونیک به صورت تمام و کمال در اختیار ما بود تا پایان سال گذشته انجام می دادیم و اگر این کار به ما سپرده شود ما در کنار نسخه الکترونیک انجام خواهیم داد.

ناصحی تصریح کرد: بیش از ۳۳ میلیون نفر بیمه رایگان ما هستند و بدون پرداخت حق بیمه خدمات دریافت می کنند. در سال ۱۴۰۲، ۵ دهک به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: این گام مهمی برای ارایه خدمت به بیماران صعب‌العلاج بود. ۱۰۷ بیماری در لیست این بیمه قرار داده شده است و ۵۱ بیماری در سامانه قرارداده شده است.

وی با اشاره به اتصال بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت گفت: در بحث داروها تعداد بسیاری از داروهای بیماران صعب‌العلاج در این صندوق وارد شده است تا پرداختی از جیب مردم به شدت کاهش پیدا کند.

ناصحی با اشاره به غربالگری بیماری‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها در افراد گفت: پیشگیری باعث می شود که از هزینه های هنگفت درمان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: ضعف بیمه های پایه در بیماران سرمایی در بخش خصوصی است مراجعات مردم به بخش سرپایی خصوصی زیاد است. افرادی که به بخش خصوصی مراجعه می کنند باید هزینه های زیادی شاید بیش از ۷۰ درصد از جیب پرداخت کنند ما تلاش می کنیم که این هزینه ها از بیمه پرداخت شود اگرچه هنوز نتوانسته ایم قانون گذار را متقاعد کنیم این کار به معنی سوق دادن مردم به بخش خصوصی نیست بلکه باتوجه به اینکه مردم در بخش سرپایی به بخش خصوصی بیشتر مراجعه می کنند این کار نیز کمک به مردم است.

وی با اشاره بیمه درمان ناباروری گفت: در بخش دارویار اقدامات خوبی صورت گرفته است. یکی از علل کمبود دارو شاید افزایش تعداد داروخانه ها است داروخانه ها سه برابر افزایش پیدا کرده و باید انبار این داروخانه ها پر شود و باید برنامه ریزی شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه با ۴۲ انجمن حمایتی نشست هایی درخصوص وضعیت بیماران برگزار‌شده است، گفت: تقاضای ما این است که ورود خیرین به بیمه فعال تر شود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

ناصحی تصریح کرد: بیمه سلامت ایران بیمه اقشار پایین جامعه است و عمده خدمات به این افراد در بخش دولتی است و در این بخش خدمات ما دارای عمق است. داروی همیبلرا برای بیماران هموفیلی به صورت آزمایشی برای تعدادی از بیماران در حال انجام است و نتایج خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در بحث بیماران خاص سامانه های ما با بخشی از سامانه های معاونت درمان متصل هستند و بیش از یک میلیون نفر از بیماران خاص نشان‌دار شده‌اند. راه های مختلفی برای شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج وجود دارد و این کار در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ما در حال پیگیری هستیم تا سامانه تامین اجتماعی به ما متصل شود ما ۵۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی برای پرداخت بیماران صعب‌العلاج پرداخت کرده بودیم اما هنوز گزارشی در این خصوص ارائه نکرده اند ما در تلاش هستیم تا سامانه های آنها به ما متصل شود تا ما بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

ناصحی درباره بیمه اتباع گفت: بیمارانی که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند که حدود ۱۴۰ هزار نفر هستند، خدمات ارائه می‌شود. درخصوص بیمه پایه نیز به اتباعی که به صورت مجاز وارد شده اند با دریافت دوبرابر حق بیمه خدمات ارائه می شود.

وی درباره خدمات دندانپزشکی گفت: ۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد. یک سری خدمات دیگر را در قالب پیشنهاد به شورای عالی بیمه ارائه داده ایم که در صورت تصویب خدمات بیمه ای بهتری در حوزه دندانپزشکی ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز