خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواشناسی:

تغییر اقلیم باعث افزایش وقوع توفان‌های گرمسیری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۱۲

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: توفان‌های گرمسیری از مهمترین مخاطرات جوی است که به سبب تغییرات اقلیمی وقوع آن روند رو به افزایشی در دنیا داشته است.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان صبح امروز در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند گفت: منطقه دریایی اقیانوس هند از مخاطرات ناشی از تغییرات اقلیمی مستثنی نیست و شاهد روند رو به افزایش وقوع این توفان‌های حاره‌ای بوده است.

وی افزود: توفان‌های گرمسیری عمدتا در مناطق حاره‌ای اقیانوس‌ها رخ می‌دهند و اهمیت آن بیشتر به دلیل مخاطراتی است که برای فعالیت‌های دریایی و مناطق ساحلی ایجاد می‌کنند. در همین راستا، امروز و فردا نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های حاره‌ای اقیانوس هند توسط سازمان هواشناسی و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ایران با همراهی سازمان جهانی هواشناسی برگزار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان جهانی هواشناسی برنامه‌های متعددی را برای پایش و پیش‌بینی توفان‌های گرمسیری در نظر گرفته است که یکی از آنها ایجاد پنل توفان‌های گرمسیری منطقه اقیانوس هند است که ۱۳ کشور در آن عضویت دارند. این پنل از سال ۱۹۷۲ با حضور شش کشور راه اندازی شد و سایر اعضا به تدریج و در سال‌های بعدی به آن اضافه شدند.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که از سال ۲۰۱۸ به پنل توفان‌های گرمسیری منطقه اقیانوس هند وارد شده‌اند.

گفتنی است، نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند از امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان‌های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی در تهران آغاز به کار کرده است و فردا سه‌شنبه ۱۸ مهرماه به پایان می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز